10 فیلم جاسوسی برتر تاریخ سینما درباره جاسوسان زن


در حالی که فیلم‌های اکشن مانند جیمز باند که بر روی شخصیت‌های مرد تمرکز می‌کنند، کلیشه‌های غالب در ژانر جاسوسی هستند، برخی از بهترین فیلم‌های جاسوسی که تا به حال ساخته شده‌اند دارای یک شخصیت جاسوسی زن هستند. متأسفانه، فیلم‌های جاسوسی که بر روی شخصیت‌های زن تمرکز می‌کنند، گاهی نادیده گرفته می‌شوند، علی‌رغم این واقعیت که فیلم‌های جاسوسی که روی مردان تمرکز دارند، سکانس‌های اکشن و تنش یکسانی دارند. خوشبختانه برای علاقه مندان به تماشای فیلم های اکشن در مورد جاسوسان زن، در سال های اخیر فیلم های بسیار خوبی از این دست تولید شده است که به شخصیت های زن جاسوسی می پردازد. در ادامه این مطلب 10 فیلم جاسوسی برتر تاریخ سینما با شخصیت های اصلی زن در نقش جاسوس را به شما تقدیم می کنیم که با سلیقه خود در اکشن و جاسوسی همه را راضی خواهند کرد.

10 فیلم جاسوسی برتر تاریخ سینما درباره جاسوسان زن

1- Zero Dark Thirty (2012)

Zero Dark Thirty به کارگردانی یکی از بهترین کارگردانان ژانر اکشن، کاترین بیگلو، یک تریلر سیاسی تاریک و واقع گرایانه است که بر اساس داستان واقعی شکار اسامه بن لادن ساخته شده است. جسیکا چستین به جای یک شخصیت جاسوسی خیالی، نقش یک تحلیلگر اطلاعاتی سیا با اسم رمز مایا را بازی می کند که بسیار واقعی به نظر می رسد. در قلب محل اختفای بن لادن، مایا با دنیای خطرناک و پرآشوب جاسوسی مدرن، از جمله رفتارهای غیراخلاقی و غیراخلاقی روبرو می شود. Zero Dark Thirty به‌عنوان یکی از وحشتناک‌ترین و وحشتناک‌ترین صحنه‌های شکنجه در تاریخ سینما، به دلیل نمایش وحشتناک یک عملیات اطلاعاتی واقعی، نقدهای مثبتی را در سراسر جهان دریافت کرده است.

10 فیلم جاسوسی برتر تاریخ سینما درباره جاسوسان زن

2- گنجشک سرخ (2018)

گنجشک قرمز که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است، جنیفر لارنس را در نقش بالرینی بازی می کند که با تغییر شغل تبدیل به “گنجشک” می شود، نام مستعار جاسوسان زن شوروی که هدف اصلی آنها جاسوسی از کشورهای متخاصم از طریق وسوسه است. او از نظر جنسی جذاب بود. پس از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز شرایط سخت برای آموزش گنجشک ها، شخصیت لارنس، دومینیکا، به ایالات متحده فرستاده می شود تا به مامور سیا با بازی جوئل ادگرتون اطمینان دهد. گنجشک قرمز، گاهی کاملا خشن و وحشتناک، از استعداد بازیگری شخصیت های اصلی خود، به خصوص لارنس که می تواند خطرناک ترین گنجشک جاسوسی که روسیه تا به حال دیده است، بهترین استفاده را بکند. اگرچه این فیلم نقدهای متفاوتی دریافت کرد، اما تماشای Red Sparrow را به کسانی که به دنبال یک تریلر فیلم جاسوسی تاریک و پر استرس هستند توصیه می کنیم.

10 فیلم جاسوسی برتر تاریخ سینما درباره جاسوسان زن

3- نقطه بی بازگشت (1372).

این فیلم به عنوان بازسازی یک تریلر در سال 1990 به نام نیکیتا، نقطه بدون بازگشت، با بازی بریجت فوندا در نقش مگی هیوارد، حول محور یک معتاد به مواد مخدر است که به جرم قتل یک افسر پلیس محکوم شده و به اعدام محکوم شده است. در ازای جانش به او گفته شد که باید دولت را ترور کند و قاتل باشد. نقطه بدون بازگشت فیلمی پر از پیچ و خم ها در داستان است که انفجاری تر از نسخه اصلی است، در حالی که بریجت فوندا بهترین نقش را به عنوان یک قهرمان اکشن عالی ارائه می دهد. بازسازی هالیوود از فیلم های خارجی می تواند نتایج بحث برانگیزی داشته باشد، اما نقطه بدون بازگشت یکی از بهترین و محبوب ترین بازسازی هالیوود در تاریخ سینما است و تماشای آن بسیار سرگرم کننده است.

4- بوسه طولانی شب بخیر (1996).

با گروهی از ستارگان سینما مانند بازیگر برنده جایزه اسکار ساموئل ال جکسون و جینا دیویس در نقش اصلی، بوسه طولانی شب بخیر یک فیلم اکشن فراموش شده دهه 90 است که شایسته ادامه آن است. این فیلم داستان معلمی را روایت می‌کند که از فراموشی رنج می‌برد و مأموریتش کشف دوباره هویتش است، که معلوم می‌شود در میان یک تئوری توطئه تاریک گیر کرده است. شخصیت اصلی فیلم، سامانتا کین، با درک اینکه او در مقایسه با یک معلم مدرسه معمولی مهارت‌های رزمی برتری دارد، به سرعت تبدیل به یک شخصیت قهرمان محبوب می‌شود، زمانی که مأموریتش او را وارد دنیای پیچیده جاسوسی می‌کند. The Long Kiss Goodnight یک تریلر بسیار لذت بخش از ابتدا تا انتها است.

5- نمک (2010)

سالت به عنوان یکی از بهترین فیلم های آنجلینا جولی، با بازی بازیگر برنده جایزه اسکار در نقش اول سالت، مامور سیا که پس از متهم شدن به جاسوسی برای روسیه مجبور به فرار شد. سالت با داستانی پر از خط داستانی جذاب و پیچ و خم‌ها، محیطی عالی برای جولی فراهم می‌کند تا استعدادهای خود را در نقش اصلی یک فیلم اکشن به نمایش بگذارد. این فیلم خود یک تریلر جاسوسی بی عیب و نقص و منسجم است و علیرغم انتقادهایی که از داستان پیچیده، غیرمحتمل و گیج کننده آن وارد شده است، یکی از بهترین عناوین اکشن دهه 2000 است. همچنین قابل توجه بازی چیوتل آگیوفور به عنوان یک مامور ضد جاسوسی در فیلم است که شخصا قصد دستگیری سالت را دارد.

10 فیلم جاسوسی برتر تاریخ سینما درباره جاسوسان زن

6- های وایر (2011)

های وایر به کارگردانی استیون سودربرگ، که سابقه طولانی در ساخت فیلم‌های پرفروش مانند فرانچایز اقیانوسی و درام‌های زنانه مانند فیلم بیوگرافی ارین بروکوویچ دارد، یک تریلر جاسوسی خوش ساخت است. شخصیت اصلی فیلم مالرو کین یک مامور مخفی آمریکایی است که توسط کارفرمایانش مورد خیانت قرار می گیرد. Haywire با بازی مایکل فاسبندر، ایوان مک گرگور، بیل پکستون،چنینگ تاتوم، آنتونیو باندراس و مایکل داگلاس یک فیلم سینمایی پر ستاره است. با این حال، کارگردانی فیلم و طراحی سکانس اکشن، بیشترین تحسین منتقدان را در این تریلر پرتنش و بی نقص به خود اختصاص داده است.

7- هانا (2011)

هانا با اشعار The Chemical Brothers و سکانسی بدوی که در مناطق روستایی فنلاند می گذرد، فیلمی نیست که همه چیز را طبق کلیشه انجام دهد. Saoirse Ronan نقش هانا را بازی می کند، دختری که از کودکی توسط پدرش، یک مامور سیا، برای کشتن آموزش دیده است. هانا ماموریت دارد ماموران سیا را که قصد کشتن پدرش را دارند ترور کند، او از سن کم خود استفاده می کند تا مطمئن شود همیشه دست کم گرفته می شود، در حالی که مهارت های مبارزه بسیار بالایی دارد. اخیراً این فیلم در قالب یک سریال تلویزیونی به همین نام توسط سرویس آمازون پرایم بازسازی شد که توانست شخصیت های کاریزماتیک اصلی هانا را توسعه دهد.

10 فیلم جاسوسی برتر تاریخ سینما درباره جاسوسان زن

8- Red Gwan (2019)

فیلم‌های جاسوسی همیشه به فیلم‌های تریلر طاقت‌فرسایی تبدیل می‌شوند که اکشن را محور اصلی داستان خود قرار می‌دهند، به همین دلیل Red Joan برای کسانی است که به دنبال چیزی متفاوت هستند. رد جوآن بر اساس رمانی به همین نام که بر اساس وقایع واقعی ساخته شده، یک درام جاسوسی بریتانیایی است که داستان آن در دوران جنگ سرد روایت می شود. جودی دنچ و سوفی کوکسون که بیشتر به عنوان روکسی در سریال کینگزمن شناخته می شود، نقش نسخه های پیر و جوان شخصیت جوآن را بازی می کنند که در حالی که بریتانیا به دنبال توسعه یک برنامه هسته ای است، خود را در میان ماموران اطلاعاتی متفقین می بیند. یا همینطور بعد از پایان جنگ جهانی دوم. رد جوآن به خاطر سبک ایمن و بدون ریسکش مورد انتقاد قرار گرفته است، اما این یک داستان بسیار جذاب و الهام بخش است که استعداد و قدرت بازیگری او را توسعه می دهد.

9- بلوند اتمی (2017)

Blonde اتمی که بر اساس رمانی گرافیکی به نام سردترین شهر ساخته شده است، یک تریلر کامل اکشن است که مسلماً نزدیک‌ترین چیز به معادل زن مجموعه جان ویک است. این مقایسه معتبر است زیرا دیوید لیچ کارگردان بلوند اتمی در فیلم های اخیر جان ویک نقش داشته است. بنابراین، جای تعجب نیست که این فیلم حاوی سکانس های اکشن سریع است که هر علاقه مند به فیلم های اکشن را خوشحال می کند. به نظر می رسد شارلیز ترون برای بازی در نقش لورین بروتون، مامور امنیتی بریتانیایی که در پایان جنگ سرد کار می کرد، کار سختی نداشته باشد و نقش ترون در این فیلم یکی از ماندگارترین و پر زرق و برق ترین نقش اوست.

10 فیلم جاسوسی برتر تاریخ سینما درباره جاسوسان زن

10- نیکیتا (1990)

نیکیتا، با نام مستعار La Femme Nikita، فیلمی است که در الهام بخشیدن به روحی جدید در قالب فیلم جاسوسی اکشن تریلر، ایجاد یک دنباله هالیوود، و اخیراً، یکی از بهترین سریال‌های تاریخ، به خوبی کار کرده است. Spy یک رکورد تلویزیونی به همین نام است که در شبکه CW ایجاد شده است. در این فیلم، آن باریلو نقش نوجوانی را بازی می‌کند که برای فرار از زندگی در پشت میله‌های زندان مجبور به قاتل دولتی می‌شود. اتفاقی که پس از این تصمیم می افتد، رابطه ای بسیار جالب و بسیار مناسب برای شخصیت اصلی و رنج داستان در شرایطی است که او بین روسای بی رحم خود و زندگی شخصی اش قرار می گیرد. تقریباً 30 سال پس از انتشار، اثر چشمگیر و راضی کننده نیکیتا به این معنی است که یکی از بهترین کمدی های با قهرمان داستان است.

بیشتر بخوانید:

20 فیلم جاسوسی شگفت انگیز و هیجان انگیز که طرفداران این ژانر باید قبل از مرگ ببینند [قسمت دوم]

۱۱ حقیقت جالب و خواندنی درباره جاسوسی در جنگ سرد آمریکا و شوروی

دیدگاهتان را بنویسید