عربستان دو شبه نظامی و یک یمنی را سر برید



منابع خبری از اعدام دو زندانی شیعه آزادی بیان توسط مقامات سعودی به همراه یک شهروند یمنی دیگر خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه “النباء” و حساب کاربری “نشت قطیف” در توییتر امروز (شنبه) اعلام کرد که مقامات سعودی “محمد خادر العوامی” زندانی آزادی بیان اهل قطیف را به عنوان زندانی آزاد کرده اند. و همچنین «حسین البو اباعبدالله» زندانی سیاسی سر بریده شد.

بر اساس گزارش ها، مقامات سعودی العوامی و بوعبدالله را در ارتباط با مشارکت آنها در یک جنبش اعتراضی مسالمت آمیز در قطیف بازداشت کرده اند.

وزارت کشور عربستان سعودی نیز این اعدام ها را تایید کرد و مدعی شد که آنها اقدامات “تروریستی” انجام داده اند و به همین دلیل اعدام شده اند.

بر اساس این گزارش، مقامات سعودی همچنین شهروند یمنی به نام محمد عبدالباسط المعلم را که در زندان آل سعود به سر می برد اعدام کردند.

عربستان سعودی در سال های اخیر بسیاری از مخالفان خود را به بهانه های واهی اعدام یا زندانی کرده است. دامنه احکام اعدام در عربستان سعودی فراتر از شهروندان این کشور است و تعداد زیادی از شهروندان سایر کشورها را در بر می گیرد.

مردم شرق عربستان در سال های اخیر بارها علیه اقدامات سرکوبگرانه رژیم سعودی و کشته شدن ده ها تظاهرکننده در شهرهای العوامیه و القطیف تظاهرات کرده اند. اما هر بار مورد سرکوب شدید نیروهای آل سعود قرار گرفتند.

دولت سعودی هر ساله تعداد زیادی از مخالفان آل سعود را به بهانه مبارزه با تروریسم به بهانه مبارزه با آزادی بیان به مجازات های سنگین و اعدام محکوم می کند.

شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه سعودی، یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی این کشور بود که در سال 2014 به دلیل انتقاد از آل سعود و اقداماتش علیه امنیت ملی اعدام شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید