مراسم یادبود استاد محجوبی در کاخ سعدآباد برگزار شد


به گزارش خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی در مراسم تجلیل از استاد حسین محجوبی نقاش و معمار نامی و معاصر ایرانی با حضور سعید آوهی معاون توسعه اداری و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. میراث، گردشگری و صنایع دستی. و دیپلمات های کشورهای مختلف در ایران. این یک افتخار برای ما در ایران و بین المللی است و ای کاش بتوانیم قدر همه داشته هایمان را بدانیم و در جای خود به درستی از آن استفاده کنیم.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران افزود: همه آثار آقای محجوبی مفهوم صلح دارد و برای من به عنوان یک دیپلمات جایگاه ویژه ای دارد و در همه آثار صلح و هماهنگی بین همه رنگ ها وجود دارد. و اجزاء.”

وی با اشاره به اینکه ویژگی اصلی نقاشی های استاد محجوبی طبیعت و دو عنصر درخت و اسب است که در بیشتر آثار تکرار شده است، گفت: این اتفاق جالب و پرمعنی است. درخت مظهر رشد و نمو و اسب به ویژه اسب وحشی مظهر عزت، سربلندی و آزادی است و ترکیب این دو در آثار استاد همواره در یک صحنه به صورت مسالمت آمیز کشیده شده است.

عراقچی با اشاره به اینکه حسی که کار استاد محجوبی به من منتقل می کند. وی با بیان اینکه این یک زندگی ایده آل است، خاطرنشان کرد: آثار استاد زندگی را به تصویر می کشد که نمادی از عزت، شرافت، آزادی، صلح و آرامش است. مسائلی که سال هاست جامعه بشری برای رسیدن به آنها تلاش می کند.

وی با اشاره به اینکه انتقال حس آرامش به مخاطب ارزش زیادی دارد و من شخصا به آقای محجوبی که این حس را به بینندگان آثارش منتقل می کند تبریک می گویم، گفت: بسیار امیدوارم در صدمین سالگرد آقای محجوبی باشد. تولد دوباره با هم و بیشتر از کار او یاد بگیرید.

برای تکمیل این کنسرت شاد و الهام بخش. معاون توسعه اداری و منابع انسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ضمن تشکر از جناب آقای عراقچی از ایشان می خواهم که نمونه ای از این برنامه ها را برای سایر عزیزان و مشاهیر کشور برگزار کند. کشور است و خوشبختانه تعداد این اساتید و شخصیت های برجسته در کشور کم نیست.

اوحدی با اشاره به اینکه استاد محجوبی بیش از 60 سال است که در عرصه هنر فعالیت می کند، گفت: سال 42 اولین اثر ماندگار استاد بود که عکاسی شد و باید بگوییم که این استاد برجسته 60 سال در پیش داشت. ما. امروزه.»

وی ادامه داد: آثار استاد برای فرهنگ و تمدن کشور نه تنها برای نسل زمان خود بلکه برای نسل های آینده کشور است.

معاون توسعه اداری و منابع انسانی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در خاتمه با تاکید بر اینکه انسان های بزرگ و اعمالشان موجب رشد و کمال می شود، گفت: اینطور نیست و باید قدردان این عزیزان باشیم. .

شایان ذکر است این مراسم با سپری از عزت الله زرگامی قدردانی شد. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تقدیر از خدمات شایسته استاد محجوبی در عرصه فرهنگ و هنر به پایان رسید.

انتهای پیام/




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید