سامسونگ قیمت پنل‌های QD-OLED 2023 را با نازک‌تر کردن آن‌ها کاهش می‌دهد


سامسونگ با اعلام قیمت QD-OLED های جدید همه را شگفت زده خواهد کرد. در ابتدا تصور می شد که قیمت این پنل ها حدود سه برابر ال جی W-OLED است. اما واضح است که برچسب قیمت QD-OLED های 2023 در سراسر جهان در سطح قیمتی LG W-OLED خواهد بود. آزمایشات اولیه نشان می دهد که پنل های QD-OLED روشن تر از W-OLED هستند و حجم رنگ بهتری دارند.

سامسونگ همچنین مشکلات رنگی در نمایشگرها را برطرف کرده و قصد دارد با کاهش ضخامت پنل ها، کارایی تولید را در سال آینده بهبود بخشد. همانطور که در نشریه کره ای The Elec گزارش شده است، این تغییر به نوبه خود می تواند هزینه های تولید را کاهش دهد و در نهایت قیمت این پانل ها را کاهش دهد.

طبق گزارش NotebookCheck، ظرفیت تولید صفحه نمایش های QD-OLED در سه ماهه اول سال جاری معادل 30000 ورق شیشه در ماه بوده است. بازده تخمینی خط تولید این پنل ها به 70 درصد رسید که امکان تولید 880000 دستگاه تلویزیون و 440000 مانیتور را فراهم کرد. تمامی نمایشگرهای نسل اول QD-OLED سامسونگ بر پایه پنل هایی با دو لایه شیشه ای ساخته شده اند. اما این شرکت اخیرا پنل های نازک تری را معرفی کرده است که از پوشش تک لایه استفاده می کنند که منجر به افزایش 80 درصدی راندمان تولید این صفحات شده است. بدین ترتیب امکان تولید 1080000 دستگاه تلویزیون و 520000 صفحه نمایش در هر سه ماه وجود خواهد داشت.

مقالات مرتبط:

در مصاحبه اخیر سامسونگ با The Elec، یکی از مزایای پنل های QD-OLED نازک این است که می توان از آنها در گوشی های هوشمندی که از صفحه نمایش چرخان استفاده می کنند استفاده کرد. علاوه بر این، اگرچه رضایت اولیه مشتری از فناوری QD-OLED مثبت به نظر می رسد، سامسونگ این نوع نمایشگر را در اولویت قرار نداده است.

یکی از دلایل اصلی این تصمیم قیمت پنل های ذکر شده است، چرا که QD-OLED نسبت به QLED جدید با فناوری Mini LED یا مدل های Micro LED مقرون به صرفه تر است. در حال حاضر صفحه نمایش اولد گوشی های هوشمند در اولویت سامسونگ قرار دارد. ناگفته نماند که این شرکت در حال برنامه ریزی برای عرضه پنل های W-OLED مبتنی بر پنل های ال جی است. اما مذاکرات دو شرکت برای این همکاری هنوز به پایان نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید