واردات گوشت قرمز داغ از روسیه و پاکستان آغاز شد



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمد غربی در برنامه «تهران 20» مرتبط با عرضه و توزیع کالاهای اساسی در بازار، با اشاره به اجرای طرح توزیع حمایتی در دولت سیزدهم، توضیح داد: زیر: ارتقاء موجودی استراتژیک کالاهای اساسی و نهاده ها تا زمانی که در اجرای این برنامه به مشکلی برنخوریم. در این برنامه مقرر شد قیمت کالاهای اساسی مطابق با قیمت همان کالاها در شهریور ماه در نظر گرفته شود و دولت موظف است افت رفاه ناشی از واقعی شدن نرخ ارز را جبران کند.

معاون وزیر برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز توضیح داد: گوشت قرمز مشمول آزادسازی قیمت ها نیست و قبلا حمایت نمی شد و این یکی از عوارض جانبی است. طرح.” اصلاح نظام پرداخت موقت یارانه ها

وی ادامه داد: اقداماتی برای تنظیم بازار انجام شده است، به عنوان مثال واردات گوشت قرمز گرم را از روسیه و پاکستان آغاز کرده ایم و گوشت منجمد خوبی را در داخل کشور داریم، قیمت غیر واقعی گوشت قرمز دوباره به بازار برگشته است. قیمت واقعی آن.”

قربانی در پاسخ به سوال بینندگان این برنامه مبنی بر اینکه مرغی که از مرغداری خریداری می شود با مرغی که در بازار برای خرید مصرف کننده خریداری می شود بسیار متفاوت است، توضیح داد: تفاوت چندانی در قیمت وجود ندارد زیرا با آزادسازی مرغ» و نرخ ارز ثابت است. برخی از آنها مانند ذرت و جو به حدود 12 هزار تومان و کنجاله به حدود 17 هزار تومان رسید.

قربانی گفت: قیمت تمام شده مرغ با توجه به شرایط جدید و همچنین سود در نظر گرفته شده برای محصول نزدیک به 40 هزار تومان است که با وجود مرغ گرم در بازار حدود 20 هزار تومان اختلاف قیمت دارد. بازار.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افزایش پنج برابری قیمت روغن خوراکی با آزادسازی ارز گفت: ابتدا باید بدانیم که تولید داخل روغن در کشور ما بسیار محدود است. . وی گفت: این طرح به سیاست بد بورس ترجیحی ختم نشد و نتوانستیم به سمت توسعه منطقه کشت دانه های روغنی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اتفاقات جهانی افزود: خشکسالی و جنگ در اوکراین با گرانی نفت تشدید شد. زیرا حدود 70 درصد دانه های روغنی از همین منطقه تهیه شده است.

منبع:
تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید