وزیر اقتصاد: تغییر یارانه ها مقدمه ای برای اصلاح اقتصاد ایران است



وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با آغاز لغو ارز 4200 تومانی در برخی کالاها، وضعیت ارزیابی و اصلاحات اقتصادی برای مراحل بعدی برنامه ریزی می شود.

به گزارش ایسنا، احسان خاندوزی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: یکی از خواسته های اصلی بخش خصوصی در سال های اخیر همواره اصلاح برخی سیاست ها و رفع انحرافات و انحرافات قیمت ها و ارز ترجیحی بوده است. یکی از این مسائل است.»

به گفته وی، آنچه در رابطه با حذف ارز ترجیحی رخ داد مقدمه ای برای اصلاحات اقتصادی در کشور است و پس از ارزیابی تغییرات، برنامه ریزی های لازم در ماه های آینده برای سایر موضوعات نیز انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ارز ترجیحی نان و دارو لغو نشد، گفت: آنچه رخ داد بخشی از مطالبات دولت، مجلس و بخش خصوصی است. قطعاً چنین طرح‌هایی بی‌نقص نخواهد بود، اما سعی می‌کنیم با اصلاح سیاست‌ها از مسیر اصلی خارج نشویم.

قندوزی ادامه داد: در صورتی که اصلاح سیاست های یارانه ای کشور به اهداف خود نرسد، قطعاً در برداشتن گام های بعدی با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به سال‌هایی که اقتصاد ایران شاهد افزایش نرخ تورم بود، گفت: بخش مهمی از برنامه‌های اصلاحی دولت باید با حمایت بخش‌های مختلف و فعالان بخش خصوصی اجرایی شود. بنابراین جلسات شورای گفت وگو از اهمیت فوق العاده ای برخوردار خواهد بود.

وزیر اقتصاد افزود: لایحه یک فوریتی در هیأت وزیران تصویب شد که ارز براساس حقوق گمرکی برای ماشین آلات و مواد اولیه با ارز کالاهای اساسی یکسان باشد که امیدواریم با همکاری بتوانیم به زودی اجرایی شود. با پارلمان

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید