کمک به هوش مصنوعی در خواندن تست های پوستی



گروهی از محققان لهستانی سیستمی را توسعه داده اند که باعث می شود تست های پوستی آلرژی بهتر عمل کنند و نتایج قابل اعتمادتر باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از IO، در سال های اخیر، دانشمندان از هوش مصنوعی در طیف وسیعی از کاربردها استفاده کرده اند، از جمله استفاده از هوش مصنوعی برای خواندن تست های پوستی. محققان لهستانی اخیراً از توسعه پلتفرمی خبر دادند که به افراد مبتلا به آلرژی اجازه می دهد نفس راحتی بکشند.محققان دانشگاه صنعتی ورشو یک راه حل تشخیصی به نام “SkinLogic” ابداع کرده اند که امکان آزمایش و نتایج بهتر را برای آلرژی های پوستی فراهم می کند. همچنین قابل اعتمادتر خواهد بود.

بسیاری از افرادی که آلرژی دارند یا مشکوک به آلرژی هستند به خوبی از این الگو آگاه هستند که می گویند وقتی برای آزمایش آلرژی به پزشک مراجعه می کنند، متخصص ابتدا ساعد را با چاقو سوراخ می کند تا قطره های آلرژی زا را پیدا کند، سپس فرد بیست قطره از آن را مصرف می کند. دقیقه به نتیجه می رسد و در نهایت آن قسمت ها با خط کش اندازه گیری می شوند. محققان دانشگاه صنعتی ورشو به همراه پروفسور Jacek Stupnic از موسسه پزشکی نظامی لهستان راه حلی ارائه کرده اند که به بهبود این الگو کمک می کند.

SkinLogic یک سیستم پردازش داده است. این سیستم مبتنی بر دستگاهی متشکل از یک سه پایه و دو دوربین حرارتی و تصویربرداری است و دست بیمار روی یک سه پایه ثابت قرار می گیرد. این دستگاه فوراً تصاویر را در امواج نور مرئی و مادون قرمز می گیرد و تغییرات پوستی را در مناطقی از پوست که آلرژن ها وجود دارند اندازه گیری می کند.

پس از دریافت اطلاعات به صورت دیجیتال، نوبت به استفاده از الگوریتم ایجاد شده در دانشگاه صنعتی ورشو می رسد. واکنش آلرژیک بر اساس یک روش استاندارد به صورت دستی اندازه گیری می شود و کاملا دقیق نیست. در مورد SkinLogic، سیستم با استفاده از تصاویر دوربین اندازه گیری می کند. این سیستم نه تنها اندازه تعامل، بلکه سایر پارامترها مانند شکل یا برهمکنش های غیر معمول را نیز بررسی می کند. در این مرحله، تصویر به دست آمده با استفاده از امواج مادون قرمز دور بسیار مفید خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید