استاندار هرمزگان و رئیس قاضی از زندان مرکزی بندرعباس بازدید کردند



به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران، نمايندگان عالي قوه مجريه و قضائيه استان هرمزگان از بخش‌هاي مختلف زندان بندرعباس از جمله ديده‌باني، بند نسوان، سالن اجتماعات الكترونيكي، تهويه، اشتغال، كارگاه‌هاي حرفه‌آموزي و کانون اصلاح و تربیت مشکلات مشتریان و ارائه بهترین خدمات به آنها.

استاندار هرمزگان در این بازدید با ابراز خرسندی از فعالیت های فرهنگی و تربیتی در زندان مرکزی بندرعباس گفت: آثار تولید شده توسط مددجویان این زندان بسیار چشمگیر و ارزشمند است و نیاز به ایجاد بازاری برای آنها دارد. ” کاردستی این محصولات کاملا احساس می شود.»

مهدی دوستی افزود: زندان محل اصلاح و تربیت افراد است و می توان با استفاده از نقش مهم گروه های مردمی، نهادها و خیرین، جهت دهی به ایده ها و تصمیم گیری ها و توانمندی های آنان، فضای مناسبی را برای تربیت و ارتقای مددجویان ایجاد کرد. در جهت درست.”

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اهمیت استفاده از مجازات های جایگزین حبس در کنترل و کاهش تعداد مجرمان در زندان ها گفت: استفاده از الزام آور الکترونیکی در تعیین مجازات توسط قضات و صدور رای قطعی در این خصوص با توجه به قوانین موجود. قوانین و دستورالعمل ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.»

مجتبی قهرمانی با تاکید بر حفظ کرامت زندانیان، بررسی وضعیت تحصیلی، رفاهی و قضایی زندانیان و تسهیل امور آنان را هدف اولیه این بازدید قرار داد.

وی همچنین بر توسعه زیرساخت ها و ارتقای کیفیت امکانات زندان بندرعباس با همکاری استانداری هرمزگان تاکید کرد و گفت: رفع نواقص و ایجاد شرایط مناسب برای ارائه آموزش های لازم و اجتماعی شدن مجدد مددجویان ضروری است. ”

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به امکان ملاقات اینترنتی مددجویان با خانواده در زندان بندرعباس گفت: با راه اندازی اتاق ملاقات الکترونیکی در این زندان، نیاز به ملاقات حضوری با خانواده زندانیان شد. دیدار با آنها کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: این طرح برای اولین بار در کشور در استان هرمزگان اجرا شد و پیش نویس دستورالعمل اجرایی آن در این استان تهیه شد.

این بازدید با حضور دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و تعدادی از مقامات قضایی انجام شد. مصطفی کیشانی فرهانی مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استانداری هرمزگان گزارشی از عملکرد، دستاوردها و برنامه های این اداره کل ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید