ساخت پهپادی با وزن 35 گرم که می تواند نیم ساعت پرواز کند و فیلم بگیرد + فیلم


انسان ها می توانند با فناوری های پیشرفته پرواز کنند، اما مادر طبیعت همیشه راه های ساده تری را برای این کار انتخاب می کند. به عنوان مثال، دانه ها درخت افرا به خاطر داشته باشید که آنها می توانند شناور بمانند، طرحی که به نظر می رسد الهام بخش ساخت یک پهپاد باشد.

شایان ذکر است که این طراحی زیبا و کاربردی ایده ساخت یک پهپاد سبک وزن با طراحی مشابه را الهام بخشید که نه تنها به پرواز موفقیت آمیزی دست یافت، بلکه با وجود چرخش مداوم می توانست شلیک کند. البته طراحی مبتنی بر درخت افرا قبلاً توسط مهندسان دانشگاه اوانستون استفاده شده است و آنها موفق به ساخت چیپست های بالدار پر از حسگرهایی با همان طراحی شده اند.

یک پهپاد با الهام از دانه های افرا بسازید

اما محققان دانشگاه هنگ کنگ اکنون از همین رویکرد برای طراحی یک پهپاد با باتری استفاده می کنند که از مصرف انرژی کمتری فقط برای افزایش زمان پرواز استفاده می کند. لازم به ذکر است که این هواپیما مانند مدل های فعلی دارای پرواز چهار ملخی چشمگیر است.

پهپاد ساخته شده توسط محققان هنگ کنگی چه ویژگی هایی دارد؟

بر اساس گزارش ها، این پهپاد به گونه ای طراحی شده است که اجزای الکتریکی و باتری ها مانند طراحی متقارن اکثر هلیکوپترها در وسط دستگاه قرار می گیرند. بال های این پهپاد 60 سانتی متر اما به دلیل استفاده از فریم و مواد سبک وزن آن با باتری تنها 35 گرم است.

این پرنده کوچک از او پرواز می کند 2 تا پروانه این موتور توسط دو موتور الکتریکی کار می کند و در نوک هر بال قرار دارد. این موتورها می توانند در حین کار به سرعت کار کنند 200 دور در دقیقه رسیدن.

یک پهپاد با الهام از دانه های افرا بسازید

به دلیل طراحی فیزیکی، این پهپاد ذاتاً در پرواز پایدار است و برای رسیدن به پرواز پایدار به ریزتراشه‌هایی برای هماهنگ کردن سرعت موتور رایج در سایر پهپادها نیاز ندارد.

علاوه بر باتری 250 میلی آمپر این پهپاد کوچک در کنار استفاده حداقلی از قطعات الکترونیکی به این پهپاد اجازه می دهد تا به طور مداوم بیش از این پرواز کند 24 دقیقه شما یک پرواز شناور دارید، این دوره به دلیل وزن بسیار سبک مهم است.

در پایان لازم به ذکر است که محققان در این پروژه توانستند دوربینی بسازند 22 گرم اما همچنین با توجه به وزن و اندازه این پهپاد، هنوز مشخص نیست که چه کاربردی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید