وزیر ارتباطات کاهش پهنای باند اینترنت را تکذیب کرد



عیسی زریبور در حاشیه جلسه در صحن دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره کندی اینترنت گفت: وی منکر این است که تعداد پهپادها را در کشور کاهش داده ایم. پهنای باند در صورت نیاز توسط ایالت ارائه می شود. اینترنت کند و سریع باید عادی باشد. و حالا ارگان هایی در دنیا هستند که سرعت اینترنت را می سنجند، دیروز اعلام شد رتبه ایران یک پله بالا رفته و به رتبه 73 رسیده است.

وی ادامه داد: ما در حوزه ارتباطات ثابت مشکل جدی داریم و این مشکل مربوط به امروز و دیروز نیست. میانگین سرعت ما در این منطقه حدود 10 است در حالی که این سرعت در جهان 60 است و ایران در رتبه 144 قرار دارد.

وزیر ارتباطات با تشریح اینکه تقاضا در حوزه تلفن همراه روز به روز در حال افزایش است، افزود: ارتباطات سیار منعطف نیست و توسعه نیافته است، البته فرکانس های جدیدی را به اپراتورها اختصاص داده ایم. ارتباطات سیار مبتنی بر فرکانس محدود بوده و دارای پهنای باند مشخصی است. راه حل اساسی برای مشکل سرعت اینترنت، اتصالات فیبر نوری پرسرعت ثابت است که دیروز با 9 اپراتور قرارداد امضا کردیم و 5.8 میلیون پورت را برای پیاده سازی در اختیار آنها قرار دادیم. بسته حمایتی خوبی برای کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند برای ایجاد پریز فیبر نوری تدارک دیده شده است و دولت برای تسریع و تسریع این پروژه به Gig حدود یک سوم درآمد خود را در این زمینه واگذار کرده است.

زرپور ادامه داد: تست سرعتی که دیروز در بوشهر انجام شد حدود 900 مگابیت بر ثانیه بود که 90 برابر سرعت فعلی مردم است. قبلا در قم، مشهد و رشت تست کرده ایم.

منبع:
isna

دیدگاهتان را بنویسید