ایران در سال 1402 میزبان مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی بود



یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تشکیل مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی در سال 1402 میلادی و به میزبانی ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، فاطمه محمد بجی نماینده مردم قزوین، اپک و البرز و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در توییتر گزارشی از سفر خود به آذربایجان برای حضور در مجمع اقتصادی مجلس ارائه کرد. سازمان تعاون. .:

در مجمع پارلمانی سازمان همکاری های اقتصادی آذربایجان، ایران به عنوان نماینده ایران در کمیته زنان، جوانان و امور فرهنگی با اشاره به دستاوردهای زنان ایرانی و نقش بی بدیل جوانان در عرصه های مختلف، آمادگی دارد تا گسترش همکاری های فرهنگی در منطقه که اعلام کرده ایم.

وی با اشاره به بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی و قانون حمایت از خانواده و جوانان به عنوان دستاورد مهم مجلس یازدهم، بر لزوم نزدیک شدن بیشتر کشورهای دوست و همسایه در حوزه زنان، کودکان و جوانان تاکید کرد. .

ایران در این دوره به عنوان نایب رئیس این مجمع انتخاب می شود و سال آینده میزبان و ریاست بایکو خواهد بود. تلاش خواهیم کرد مشارکت کشورهای منطقه و قدرت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سازمان همکاری اقتصادی را برای ترسیم دنیایی جدید گسترش دهیم. بنابراین از سایر کشورهای منطقه دعوت می کنیم به سازمان همکاری اقتصادی بپیوندند.

به گزارش ایسنا، سومین نشست سالانه مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی از 17 تا 18 اردیبهشت ماه در باکو برگزار شد. سازمان همکاری اقتصادی که در سال 1985 تأسیس شد، یک سازمان بین دولتی منطقه ای است که هدف آن ارتقای توسعه اقتصادی پایدار برای کشورهای عضو و کل منطقه است. علاوه بر اعضای مؤسس شامل ایران، ترکیه و پاکستان، اعضای جمهوری آذربایجان، افغانستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و تاجیکستان دیگر اعضای این سازمان هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید