داروهای تسکین دهنده آسم کدامند؟



نتایج یک کارآزمایی بالینی منتشر شده در مجله پزشکی نیوانگلند نشان می‌دهد که ترکیبی از آلبوترول که با شل کردن عضلات عمل می‌کند و برای تسکین فوری آسم استفاده می‌شود و کورتیکواستروئید بودزونید، که تعدادی دوره‌های ناگهانی تنگی نفس و خس‌خس سینه است. . سرفه در بیماران کاهش می یابد.

بر اساس این مطالعه جهانی، کارشناسان اعلام کردند: این نتیجه نشان دهنده تغییر الگوی درمان آسم است. ما این درمان ترکیبی را، اولین در نوع خود، بخشی از درمان استاندارد خود می دانیم.

یک کارآزمایی بالینی فاز III شامل بیش از 3000 بیمار مبتلا به آسم از 295 منطقه در سراسر ایالات متحده، اروپا و آمریکای جنوبی برای ارزیابی ایمنی و اثربخشی ترکیبی از آلبوترول و بودزوناید به عنوان درمانی برای بیماران مبتلا به آسم متوسط ​​تا شدید طراحی شد. . .

آلبوترول یک آگونیست بتا 2 کوتاه اثر است که به پروتئین های کوچکی به نام گیرنده های بتا در مجاری هوایی متصل می شود و عضلات را شل می کند. بودزوناید، به عنوان یک کورتیکواستروئید، همچنین التهاب و تحریک راه های هوایی را کاهش می دهد.

در این مطالعه شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند. برخی ترکیبی از آلبوترول و دوز بالایی از بودزوناید دریافت کردند، در حالی که برخی دیگر دوز کمتری از آلبوترول را با بودزوناید دریافت کردند. گروه کنترل فقط آلبوترول دریافت کردند.

متخصصان خاطرنشان کردند که بیماران نه تنها عملکرد ریه را بهبود بخشیدند، بلکه تشنج کمتری را نیز تجربه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید