چه غذاهایی انرژی را کاهش می دهد؟


در اینجا برخی از مواد غذایی که می توانند انرژی را کاهش دهند، آورده شده است.

نان سفید، ماکارونی و برنج

غلات سرشار از کربوهیدرات هستند که منبع خوبی از انرژی برای بدن هستند. با این حال، غلات فرآوری شده مانند نان سفید، ماکارونی و برنج سفید بیش از آنکه برای انرژی مفید باشند، مضر هستند. این امر تا حدودی به دلیل حذف لایه بیرونی این نوع دانه که حاوی سبوس است در طی فرآوری است. به همین دلیل، غلات فرآوری شده حاوی سطوح پایین تری فیبر هستند و سریعتر از غلات کامل هضم و جذب می شوند. غلات فرآوری شده به طور کلی منجر به افزایش سریع قند خون و سطح انسولین و به دنبال آن کاهش انرژی می شود.

قهوه

وقتی در حد اعتدال مصرف شود، می تواند اثرات مثبت جسمی و روحی داشته باشد. به عنوان مثال، مطالعات نشان می دهد که قهوه ممکن است به کاهش خطر بیماری های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون 26 تا 34 درصد کمک کند. همچنین گزارش شده است که کافئین، محرک موجود در قهوه، انرژی و عملکرد مغز را در کوتاه مدت تقویت می کند. اما تکیه بر قهوه معمولی به جای تغذیه مناسب یا خواب می تواند انرژی شما را به مرور زمان تخلیه کند. بنابراین مصرف قهوه خود را به حدود چهار فنجان در روز محدود کنید.

نوشابه های انرژی زا

نمی توان انکار کرد که نوشیدنی های انرژی زا می توانند انرژی شما را در کوتاه مدت افزایش دهند. در واقع، چندین مطالعه نشان داده است که نوشیدنی های انرژی زا ممکن است تمرکز و حافظه را تا حدود 24 درصد افزایش دهند و خواب آلودگی را کاهش دهند. اما بسیاری از آنها حاوی مقادیر بسیار بالایی قند هستند. گاهی تا 10 قاشق چایخوری (52 گرم) در هر بطری. مصرف مقادیر زیاد قندهای اضافه شده می تواند انرژی شما را افزایش دهد، اما این انرژی آنقدر سریع کاهش می یابد که نسبت به قبل از نوشیدن بیشتر احساس خستگی می کنید.

غذاهای سرخ شده

آنها به طور کلی دارای چربی بالا و فیبر کم هستند، دو عاملی که می توانند هضم را کند کنند. هضم آهسته می تواند ورود مواد مغذی تقویت کننده انرژی به بدن را کند کند.

غذاهای کم کالری

وقتی زمان میان وعده فرا می رسد، برخی از افراد دستور العمل های کم کالری را انتخاب می کنند و فکر می کنند که آنها گزینه سالم تری هستند. با این حال، گنجاندن بیش از حد این غذاها در رژیم غذایی ممکن است منجر به مصرف ناکافی کالری در طول روز شود که می تواند به میزان قابل توجهی سطح انرژی شما را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید