طرز تهیه بستنی میوه ای در خانه به روشی آسان


بستنی را غذای لذیذ می دانند که در تمام فصول سال خورده می شود. اما خوردن آن در تابستان و هوای گرم به دلیل طبیعت خنک آن لذت بیشتری دارد. بستنی سنتی در ایران قدمتی طولانی دارد و ایرانیان باستان با مخلوط کردن یخ و آب انگور چیزی شبیه بستنی درست می کردند.

می توان گفت تاریخچه تولید بستنی سنتی در ایران به حدود 60 سال پیش برمی گردد. اما بستنی فروشی ها تا دهه 30 و 40 در ایران رونق داشت. یکی از معروف ترین بستنی های سنتی ایران بستنی اکبر مشدی است که در حوالی میدان راه آهن تهران افتتاح شد. بستنی منبعی غنی از کلسیم و مواد معدنی است که انرژی بدن را تامین می کند. خوردن بستنی همچنین باعث ترشح سروتونین می شود که سرگرم کننده است.

بستنی میوه ای یکی از انواع بستنی های خوشمزه است که از میوه های تازه تهیه می شود و به خصوص در بین کودکان طرفداران زیادی دارد. می توانید بستنی میوه ای را با هر نوع میوه تازه ای که دوست دارید به روشی بسیار آسان در خانه درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه بستنی میوه ای به همراه نکات و ترفندهای مهم در رابطه با تهیه بستنی و خامه به شما کاربران گرامی ارائه خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه بستنی میوه ای

  • شیر: یک و نیم فنجان
  • شکر: 1 پیمانه
  • توت فرنگی (یا هلو، زردآلو، انبه و غیره): 3 وعده
  • خامه دسر: 1 فنجان
  • چیپس شکلات و سس شکلات، برای تزیین: به میزان لازم

طرز تهیه بستنی میوه ای در خانه به روشی آسان

طرز تهیه بستنی میوه ای مرحله به مرحله

1- برای شروع کار شیر را در قابلمه بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا شیر بجوشد. بعد از اینکه شیر کمی به جوش آمد و غلیظ شد، قابلمه را از فر خارج کرده و کنار بگذارید تا شیر خنک شود.

2- در مرحله بعد سر توت فرنگی را بردارید. سپس توت فرنگی ها را برش می دهیم و در قابلمه یا تابه می ریزیم. نصف فنجان آب به توت فرنگی ها اضافه کنید و روی اجاق بگذارید تا به آرامی بجوشد. وقتی توت فرنگی ها شروع به جوشیدن کردند، با قاشق یا چنگال آن ها را هم بزنید تا توت فرنگی ها کاملا رسیده شوند، له کنید و له کنید. سپس اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید پوره توت فرنگی خنک شود.

3- خامه خمیر را داخل کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا خامه غلیظ شود و فرم بگیرد. سپس پوره توت فرنگی سرد را به خامه اضافه کنید و یک دقیقه دیگر با همزن برقی هم بزنید تا کاملا با خامه مخلوط شود. حالا همزن را خاموش کنید و شیر و شکر خنک شده را اضافه کنید و چند ثانیه دیگر مواد را هم بزنید.

4- چند عدد توت فرنگی را ریز خرد کرده و به بستنی اضافه کنید و هم بزنید. حالا بستنی را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را سلفون بپوشانید. ظرف را به مدت 5 تا 7 ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا روی بستنی بپوشد. حالا بستنی میوه ای آماده است. بستنی آماده شده را با اسکوپ یا اسکوپ مخصوص بستنی داخل ظرف سرو مورد نظر بکشید و به دلخواه با چیپس شکلات یا سس شکلات تزیین کنید. نوش جان

طرز تهیه کرم به شکل

طرز تهیه بستنی میوه ای در خانه به روشی آسان

برای فرم دادن به خامه قنادی معمولاً می گویند آن را با همزن برقی به مدت 15 تا 20 دقیقه هم بزنید. اما همانطور که می دانید در صنعت شیرینی سازی نباید زیاد روی این میزها تمرکز کرد، مهم ترین نکته این است که بدانید چه ابزاری دارید. به عنوان مثال، مخلوط کن شما ممکن است یک مخلوط کن قوی یا متوسط ​​باشد. البته نتیجه ای که در 15 دقیقه با این دو همزن به دست می آید متفاوت است. خامه را می توان با همزن متوسط ​​در 15 دقیقه تهیه کرد. اما همین نتیجه را می توان با یک مخلوط کن قدرتمند در 8 دقیقه به دست آورد.

حالا اگر قدرت همزنتان را نمی دانید و خامه را با همزن قوی به مدت 15 دقیقه هم می زنید، در نهایت چیزی که به دست می آورید کرمی نیست. به برنامه ها توجه کنید؛ اما ملاک اصلی باید آشنایی و آگاهی از ابزارهای کسب و کار شما باشد. در این قسمت روش درست شکل دادن به خامه شیرینی را به شما نشان می دهیم.

خامه را همیشه در لوازم قنادی بسته به نیاز خود در بسته بندی های نیم کیلویی، یک کیلویی یا کمتر بسته بندی کنید تا زمانی که می خواهید از آن استفاده کنید فقط بسته مورد نظر را از فریزر خارج کنید. برای شروع، خامه یخ زده را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا آب شود و بستنی درست شود.

سپس خامه را در ظرف مناسب ترجیحا فلزی بریزید و همزن را روی سرعت متوسط ​​قرار دهید. وقتی کرم یکدست شد، آن را روی سرعت بالا قرار دهید. وقتی خامه هم زده نشود براق است. اما وقتی شروع به آماده شدن می کند کم کم رنگ آن کمرنگ می شود. یکبار همزن را تا نیمه خاموش کنید و خامه را با حرکات دایره ای با حرکات ملایم هم بزنید. خامه را زیر و رو کنید تا کرم زیر بشقاب برگردد. برای اینکه خامه فرم گرفته بهتر باشد، کاسه خامه فرم گرفته را روی سینی یخ بگذارید و با همزن هم بزنید.

علاوه بر مات شدن خامه، علامت دیگر خامه فرم گرفته این است که آثاری از تیغه های همزن روی آن می افتد. وقتی سر همزن را از کاسه خامه خارج می کنید، خامه باید داخل تیغه هایش بچسبد. وقتی خامه آماده شد، اگر ظرف را زیر و رو کنید، خامه هرگز نمی ریزد. وقتی خامه آماده شد، آن را مرتباً هم نزنید. هر بار به اندازه ای که نیاز دارید کرم را فرم دهید. چون بعد از یک شکل نمی توانید از آن برای تزیین کیک یا دسر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید