آیا فعالیت های کوتاه ورزشی واقعا موثر هستند؟ –


آیا روزانه نیم ساعت با ورزش لاغر می شویم؟ آیا تمرینات طولانی و سنگین برای شما کسل کننده است؟ با 10 دقیقه تمرینات کوتاه و سبک می توانید از اندامی سالم و متناسب لذت ببرید. در زیر در مورد تاثیر تمرینات کوتاه و منظم و نحوه انجام آنها صحبت می کنیم همچنین با تاثیر ورزش های سنگین و طولانی آشنا می شویم. با ما بمان

فواید ورزش کوتاه مدت و منظم روزانه

شغل و سبک زندگی امروزی ما را کم تحرک می کند. هدف اصلی از انجام تمرینات کوتاه و سبک در طول روز افزایش حرکات بدن و تغییر سبک زندگی برای رسیدن به یک زندگی سالم است.

1. تناسب اندام با تمرینات کوتاه و سبک

اگرچه به نظر نمی رسد ورزش کوتاه مدت موثر باشد، اما تحقیقات ادوارد اف کویل، استاد و مدیر آزمایشگاه عملکرد انسانی دانشگاه تگزاس، نشان می دهد که ورزش کوتاه مدت جریان خون و ضربان قلب را افزایش می دهد و سلول های ماهیچه ای انرژی بیشتری تولید می کنند با 10 دقیقه ورزش.تمرینات تمرینات کوتاه مدت و منظم به مرور زمان باعث افزایش قدرت عضلانی می شود و به تناسب اندام شما کمک می کند.

فراموش نکنید که فعالیت های ورزشی کوتاه تاثیر زیادی بر سلامت و تناسب اندام ما دارد.

2. سبک زندگی سالم تری ایجاد کنید

برای داشتن فشار خون خوب، خواب خوب و داشتن زندگی سالم، باید 150 دقیقه در هفته یا حدود 20 دقیقه در روز ورزش کنید. انجام 20 دقیقه ورزش مداوم خیلی تحریک کننده نیست، بنابراین بهترین راه این است که آن را به دوره های زمانی کوتاه تقسیم کنید، به عنوان مثال:

  • 5 دقیقه پیاده روی
  • در طول روز 10 دقیقه حرکات کششی انجام دهید.
  • 5 دقیقه را به ورزش هایی که دوست دارید اختصاص دهید و با بدن خود هماهنگ تر باشید. زمان گرم کردن قبل از تمرین نیز در این زمان گرم کردن 20 دقیقه ای گنجانده شده است.

برای شروع، ورزشی را انتخاب کنید که به شما علاقه دارد و به شما انگیزه بیشتری برای ورزش می دهد. هر چه بیشتر ورزش کنید، انگیزه بیشتری برای فعالیت های ورزشی کوتاه خواهید داشت. فراموش نکنید که خطر بیماری قلبی و دیابت با نشستن طولانی مدت افزایش می یابد. الان شروع کن.

3. ذهن و مغز سالم با تمرینات سبک روزانه

ورزش های کوتاه علاوه بر آمادگی جسمانی و سلامت بدن، به سلامت روان و عملکرد مغز نیز کمک می کند. حرکت باعث افزایش جریان خون در مغز و تغییر میزان انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین و دوپامین می شود و به مرور زمان سلول های مغز جوان تر و بزرگتر می شوند. تصویربرداری از مغز افراد پس از 10 دقیقه ورزش و تحرک نشان می دهد که فعالیت قشر پیشانی آنها افزایش یافته است که به معنای افزایش تمرکز، برنامه ریزی و کنترل بر حافظه فعال است. فعالیت های کوتاه ورزشی از شما فردی خوب، شاد و پرانرژی می سازد.

تناسب اندام با ورزش سخت

به نظر می رسد که هر چه تمرین سنگین تر باشد، سریع تر به اندام می رسیم. ورزش شدید مهارت های ورزشی شما را افزایش می دهد، فشار خون را تنظیم می کند و ضربان قلب را بهبود می بخشد و به مرور زمان استقامت بیشتری برای ورزش های بی هوازی پیدا خواهید کرد. با ورزش شدید، میانگین زمان تمرین در طول هفته به 75 دقیقه کاهش می یابد. ورزش کوتاه همراه با ورزش سنگین چیزی است که برای سلامتی بهتر به آن نیاز دارید. برای تعادل می توانید از یک جفت از این فعالیت ها در برنامه ورزشی خود استفاده کنید.

نکات پایانی ورزش سبک روزانه

ورزش کوتاه بهتر از عدم حرکت است. اگر بعد از جلسات طولانی در خانه و محل کار احساس ضعف و استرس می کنید، در اولین فرصت 10 دقیقه ورزش سبک انجام دهید. از دوستانتان بخواهید که شما را همراهی کنند. موسیقی زیبا و پر جنب و جوش را برای تمرین کوتاه خود انتخاب کنید. ورزش با دوستان همراه با موسیقی فعال باعث افزایش فعالیت مغز می شود و با یک تیر دو نشان می دهد.

خوشحال می شویم تجربیات خود از انجام تمرینات منظم و کوتاه و تاثیر آن ها را در قسمت نظرات با شما در میان بگذاریم.

هشدار این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر


اصول و روش های کاملا کاربردی برای یادگیری سریع و پایدار هر زبان جدید


دیدگاهتان را بنویسید