هواوی و زد تی ای به دلیل نگرانی های امنیتی در لیست سیاه کانادا قرار گرفته اند


در پی تنش های تجاری مداوم با دولت چین، تقریباً سه سال از زمانی که ایالات متحده رسماً هوآوی را به لیست سیاه خود اضافه کرد، می گذرد. اکنون گفته می شود کانادا من هم تصمیم گرفتم همین کار را بکنم هواوی و ZTE شما را از دسترسی به تجهیزات شبکه خود محروم می کند.

بلومبرگ در گزارشی به نقل از جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، گفت که کانادا به زودی روابط خود را با هواوی قطع خواهد کرد. هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است و بلومبرگ تلاش های کانادا برای “جلوگیری از تنش ها” را دلیل تاخیر ذکر کرده است.

لیست سیاه کانادا چالش جدید هواوی

هواوی

پس از این گزارش، مارکو مندیچینو وزیر ایمنی عمومی کانادا و فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر نوآوری، علم و توسعه اقتصادی کانادا برای تایید این تصمیم کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند. همانطور که اعلام کردند ZTE همچنین به دلیل نگرانی های امنیت سایبری در لیست سیاه قرار خواهد گرفت.

در بیانیه آنها آمده است:

ما همیشه از ایمنی و امنیت کانادایی ها محافظت خواهیم کرد و تمام اقدامات لازم را برای محافظت از زیرساخت های مخابراتی خود انجام خواهیم داد.

Champaign در پاسخ به سوالی درباره تاخیر سه ساله کانادا در اتخاذ چنین تصمیمی پس از ایالات متحده، پاسخ داد:

هواوی
شامپاین فرانسوا فیلیپ

“اول از همه، باید بگویم که این هرگز یک رقابت نیست، بلکه یک تصمیم درست است. این در مورد ارائه چارچوبی برای محافظت از زیرساخت های ما است، من می گویم در دنیای 5G و زمانی که در زندگی روزمره ما بیشتر و بیشتر بیشتر از شبکه آنها [چین] ما در حال شمارش هستیم، این تصمیم درستی است.»

کانادا، همراه با نیوزلند، ایالات متحده آمریکااسترالیا و بریتانیا اعضای انجمن پنج کریدور (یک توافقنامه چندجانبه برای همکاری در شنود الکترونیکی) هستند که اخیراً روابط با چین را تیره کرده است.

هواوی که کسب و کار موبایلش پس از تحریم های آمریکا با چالش های زیادی روبرو بوده است، اخیرا از گوشی تاشو میت ایکس اس 2 رونمایی کرده است و باید دید در صورت تایید تصمیم کانادا برای اعمال تحریم ها چه تاثیری بر این شرکت خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید