وحشت ورزشگاه تبریز بر اثر برگزاری مسابقه به قیمت جان انسان ها/ چرا اجازه دادید مسابقه برگزار شود؟


وحشت ورزشگاه تبریز بر اثر برگزاری مسابقه به قیمت جان انسان ها/ چرا اجازه دادید مسابقه برگزار شود؟

باشگاه پرسپولیس به تشریح اتفاقات دیدار این تیم با تیم فوتبال تراکتورسازی پرداخت.

فوتبال ایران شب دردناکی را سپری کرد و اتفاقی که افتاد نتیجه برگزاری مسابقه به هر قیمتی بود بدون توجه به امنیت اعضای تیم. این دیدار از ابتدا شرایط شروع را نداشت و فوتبال ایران به شدت آسیب دید.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، این باشگاه واکنشی بود به اتفاقات رخ داده در تبریز در دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی.

پرسپولیس در اولین فرصت شکایت خود را به مراجع ذیربط تقدیم می کند، اما قضیه فراتر از این مسائل است و باید تدابیر جدی اتخاذ شود تا حداقل فوتبال صحنه چنین رفتارهایی نباشد که شعارها و حملات صریح نژادپرستانه بود. با هدف آسیب رساندن به برخی از طرفین از او.

امیدواریم پرسپولیس این بار به دلیل اتفاقاتی که برای مردم در شهر دیگری رخ داده است، محروم نباشد.
باشگاه پرسپولیس پیش از این نگاه مثبت و روشن خود را به شهر تبریز و مردمش نشان داده است. چه چیزی جز آرزوی میزبانی بیرون از خانه خود در این شهر و در بین هموطنان تبریزی. قطعا چنین اتفاقاتی آسیبی به این حس تعلق نمی زند. بررسی حقوقی اتفاقات این بازی موضوعی جداگانه است.

شرایط نامناسب برای این مسابقه حتی قبل از شروع آن مشهود بود. بیش از 30 درصد تماشاگران در ورزشگاه، شعارهای رکیک، نژادپرستی، حمله با سنگ و موارد دیگر از قبل از بازی شروع شده بود و به وضوح کنترل اوضاع غیرممکن بود. قبل از بازی زمانی که یحیی گل محمدی و دستیارش برای بررسی وضعیت زمین حاضر شدند، دچار مشکل شدند که سنگی نیز از پهلو به کمک مربی پرسپولیس اصابت کرد.

این تمرین زمانی ادامه یافت که بازیکنان قبل از شروع مسابقه بدن خود را گرم کرده و سنگ پرتاب کردند. نمایندگان تیم پرسپولیس به ناظر مسابقه نسبت به نبود شرایط ایمنی برای جان اعضای تیم فوتبال پرسپولیس هشدار دادند. همه قوانین مهم بین المللی و محلی این وضعیت را تعریف می کنند، اما بازی بدون حل این مشکلات شروع شد!

توهین، توهین و پرتاب سنگ در طول مسابقه ادامه داشت و با ضربات کرنر تشدید شد. ترابی، عالیشاه و رضاییان از جمله بازیکنان پرسپولیس بودند که در ضربات کرنر هدف پرتاب سنگ و اشیاء قرار گرفتند و مصدوم شدند. در نیمه دوم شرایط خیلی بدتر شد. سرمربی پرسپولیس که در ابتدای بازی در حین رفتن به سکوها با وجود اسکورت پلیس و همراهان مورد توهین و حمله قرار گرفته بود، با وجود تلاش مسئولان بازی برای پرتاب اشیا و سنگ نتوانست در رختکن حضور داشته باشد. این به تنهایی کافی بود تا مشخص شود که مسابقه ادامه ندارد. در نیمه دوم حتی بازیکنان ذخیره نیز به دلیل ناامنی نتوانستند برنامه گرم کنندگی را انجام دهند. اعضای تیم فوتبال پرسپولیس در حالی که جانشان در امان نبود در تمام این مدت مجبور به ادامه مسابقه شدند. مشخص است که اقدامات لازم قبل از بازی روی سکوها برای حفظ امنیت این مسابقه انجام نشده است. البته در تمام این مدت نیروی انتظامی و یگان ویژه تمام تلاش خود را کردند. بر اساس گزارش های خبری و شاهدان عینی، تماشاگران حتی به درخواست های اعضای تیم خود نیز توجهی نکردند که نشان از وخامت اوضاع داشت.

در دقیقه 60 بازی داور مجبور به توقف بازی شد و این بار با وساطت ناظر بازی بدون مشکل شروع شد اما بعد از 5 دقیقه همان مشکلات تکرار شد که داور دستور پایان بازی را داد. . و به رختکن می روی. شرایط به گونه ای بود که 30 دقیقه پس از دستور داور برای خروج از ورزشگاه، ماموران یگان ویژه با وجود اسکورت انجام شده و با وجود اینکه یحیی گل محمدی را به رختکن داده بودند، تلاش کردند تا او را به رختکن ببرند. . کلاه او که هنوز زخمی شده بود، سنگ و چیزهایی که به او برخورد می کرد گذاشت. یکی از ماموران حراست پرسپولیس نیز مجروح شد و فیلمبردار و عکاس این تیم نیز با سنگ از ناحیه دست مجروح شدند.

دیدگاهتان را بنویسید