پارلمان کانادا برای بازی با ایران وارد شد و خواستار لغو بازی شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال ایران پس از چند هفته مذاکره و رایزنی در نهایت توانست اولین بازی دوستانه تیم ملی ایران را برای حضور در جام جهانی 2022 قطر مقابل کانادا ارائه دهد. این مسابقه قرار است صبح روز 15 خرداد (به وقت تهران) در ونکوور برگزار شود.

پارلمان کانادا وارد بازی دوستانه با ایران شد

از زمان اعلام هماهنگی این دیدار و تقابل ایران و کانادا واکنش های زیادی در هر دو کشور شکل گرفته است. فدراسیون ایران با هدف شبیه سازی بازی مقابل آمریکا در جام جهانی این دیدار را برای تیم ملی تدارک دیده بود اما در ادامه مسائل سیاسی این دیدار روی آن تاثیر گذاشت.

این موضوع تا حدی پیش رفته که برخی گمانه زنی ها حاکی از احتمال لغو این مسابقه است، به خصوص اکنون که پارلمان کانادا وارد دیدار تدارکاتی بین دو تیم شده است.

متیو جیمز آرتور جنروکس، نماینده پارلمان کانادا اخیرا در پارلمان کانادا سخنرانی کرد و ابراز امیدواری کرد که دولت کانادا از برگزاری بازی های دوستانه با ایران خودداری کند.

پارلمان کانادا برای بازی با ایران وارد شد و خواستار لغو بازی شد

پاسخ اتحادیه کانادا به نخست وزیر کانادا

پیش از این، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا تلویحا از دعوت ایران به کانادا برای برگزاری این نشست تدارکاتی انتقاد کرده بود: «این انتخاب فدراسیون کانادا بود، به نظر من دعوت از تیم ایران به کانادا ایده خوبی نبود، اما چیزی است که برگزارکنندگان باید توضیح دهند.”

این اظهارات واکنش ساندرا گیج، مدیر بازاریابی اتحادیه فوتبال کانادا را برانگیخت. ساندرا گفت: “ما در اتحادیه فوتبال کانادا به قدرت ورزش و توانایی آن برای گرد هم آوردن افراد با پیشینه ها و عقاید سیاسی مختلف برای رسیدن به یک هدف مشترک اعتقاد داریم.” ایران یکی از 32 انجمن حاضر در جام جهانی است 2022 فوتبال قطر و کانادا در برگزاری این دیدار همچنان تمامی پروتکل های بین المللی را رعایت می کند. ما روی آماده کردن تیم مردان خود برای رقابت در صحنه جهانی متمرکز هستیم.

حمید شتیلی: لغو بازی با کانادا جریمه سنگینی در پی دارد

حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گوی امروز خود تایید کرد که سفر این تیم به کانادا یک سفر سیاسی نیست. وی گفت: تیم ملی پیام آور صلح و دوستی است و می تواند ملت ها را از طریق فوتبال و ورزش دور هم جمع کند. ورزش واقعا جدا از سیاست است.

وی افزود: ممکن است در بخشی از ورزش دخالت های سیاسی وجود داشته باشد اما اخلاق ورزشی جدا از این موضوع است.

استیل همچنین تاکید کرد که در صورت لغو بازی ایران و کانادا، جریمه های سنگینی در نظر گرفته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید