چگونه خط مخاطب جهانی پیدا می کند/پارک های شکسته در خم مو – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


صفر نورزاد هنرمند خوشنویسی که نمایشگاهش با عنوان خم کردن مو در نمایشگاه عالی حوزه هنری برپا شده است به خبرنگار مهر گفت: یک میلیون تومان قیمت گذاری شده است. نمایشگاه «خم مو» در واقع نمایش آثاری است که از نتیجه حاصل شده است انتقال خدمتکار در پارک خط شکسته و مشق شب به دست آمده از آثار استادان عباس نوری، درویش عبدالمجید طالقانی، میرزا غلامرضا اصفهانی و سید علی اکبر گلستانه.

و درباره شیوه های نگارش خط نستعلیق گفت: خط شکسته به طور کلی دو روی دارد.در پیش» و «معاصر» تقسیم می شوند، اما این دو روش نیز بر حسب ویژگی های هر خوشنویس متفاوت است.

این خوشنویس از خط چین در خط امروزی صحبت می کند ایرانی فرمود: مقام او چیست؟ گرافیک خط شکسته هر هنرمندی را مجذوب خود کرده است و در ایران همه کسانی که هنر خوشنویسی را می شناسند این خط را می شناسند.

وی در پاسخ به این سوال که هدف شما از ارائه خط و آثارتان به دنیا چه بود، گفت: بله، برنامه هایی برای برگزاری نمایشگاه های خارجی دارم. البته در سطح بین المللی متأسفانه یا خوشبختانه خوشنویسی ما به خصوص آثار معلق و شکسته بیشتر مورد علاقه و قدردانی قرار می گیرد، کما اینکه برنامه هایی غیر از «خوشنویسی» برای تغییر شکل و نوع کار داشتیم تا بتوانیم سلیقه های بیشتری داشته باشیم. جذب این هنر

چگونه خوشنویسی مخاطبان جهانی را پیدا می کند / پارک های تفریحی شکسته شده

نورزاد درباره موضوع ثبت خط (که در ثبت خط جهانی اشتباه می کند ایرانی پاسخ داد) به عنوان یکی از موضوعات مطرح شده در سال 1400: بله، متأسفانه برای هر خوشنویس ایرانی، این موضوع غم انگیز بود و اینکه خط نستعلیق خوشنویسان ایرانی با عناوینی مانند «نستاء عثمانی لیق» و متأسفانه با پولی که آنها به ثبت رسانده اند. ساخته اند، در واقع از هیچ، پس زمینه هنری درست کردند، بعد اعلام می کنند که شرط شرکت در مسابقات خوشنویسی، نوشتن به خط عثمانی است!

این خوشنویس در پایان درباره نحوه ارائه خوشنویسی که مخاطب جهانی دارد گفت: به نظر من این نوع خوشنویسی باید با بسیاری از هنرهای سنتی تلفیق شود. مخلوط کردن فضای سنتی، فضای گرافیکی جدید و… علاوه بر تم فونت، باید از قابلیت گرافیکی فونت نیز استفاده کند.

صفر نورزاد متولد شد 1359 و فعالیت هنری وی از سال 1375 در محضر اساتیدی چون عباس دیداری علی خیلی خوش گذشت. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد خوشنویسی است و از سال ۱۳۸۷ مدرس رسمی انجمن خوشنویسان ایران است. نورزاد در طول سالیان، فعالیت هنری; حضور در نمایشگاه‌های گروهی متعدد، شرکت در آزمون‌ها و مسابقات کشوری از جمله؛ دوسالانه آزمون خوشنویسی خزر، کارشناسی ارشد، مشق سرخ و خوشنویسی موفق به کسب مقام اول شدند. و برگزیده بود. وی از اعضای هیئت مدیره انجمن خوشنویسان شهری است و در فعالیت های هنری خود مسئولیت آموزش انجمن خوشنویسان شهری را بر عهده داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید