سال گذشته 3 هزار و 595 دستگاه استخراج سکه در تبریز کشف شد


به گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، عباس حسامی افزود: در سال 99 با تلاش همکاران 3163 معدنچی در قالب 144 انشعاب غیرمجاز کشف و شناسایی و از تلفات 6 هزار و 326 کیلووات جلوگیری شد.

وی گفت: در سال 98 تعداد 3124 معدنچی در قالب 102 انشعاب غیرمجاز با تلاش همکارانشان کشف و شناسایی و از تلفات 6 هزار و 248 کیلوواتی جلوگیری شد.

مدیرعامل توزیع نیروی برق تبریز از شناسایی 9 هزار و 931 ماینر ارز دیجیتال از سال 1388 تا پایان سال 1400 در شهرهای تبریز، ازهرشهر و اوسکو خبر داد.

حسامی با اشاره به اینکه دستگاه های ماینینگ ارز دیجیتال از مهم ترین عوامل افزایش مصرف غیرقانونی برق هستند، خاطرنشان کرد: تلاش برای شناسایی و کشف دستگاه های معدنی در حوزه بهره برداری برق در تبریز به شکل خطرناکی ادامه دارد زیرا این متخلفان حقوق مردم را زیر پا می گذارند. مشترکین و مشترکین. شهروند شوند.

سازماندهی چندین اقدام جامع با هدف ردیابی و کشف ماینرهای غیرمجاز، تشکیل گروه‌های ویژه برای بررسی میدانی و شناسایی محل‌های نصب ماینر، هماهنگی با مراجع قضایی و اخذ مجوز ورود به مراکز اسکان ماینرها، تقویت تیم استخراج‌کنندگان غیرمجاز (از طریق شناسایی، آموزش و ایجاد حساسیت برای شرکای عامل و عوامل سخت خوان برای شناسایی و مستندسازی مراکز تسویه ثانویه به عنوان رویه های توزیع انرژی تبریز در شناسایی و رسیدگی به مراکز تولید ارزهای دیجیتال.

مدیرعامل شرکت توزیع انرژی تبریز با اشاره به اینکه ماینرهای مورد استفاده در ایران اکثراً ماینرهای مستعمل یا نسل اول و اولیه هستند که دو برابر ماینرهای جدید برق مصرف می کنند، گفت: مصرف دستگاه های جدید حدود 1.2 کیلووات است. ساعت و میزان مصرف لوازم قدیمی حدود 2.4 کیلووات ساعت می باشد. به عبارت دیگر، معدنچیان در ایران ماهانه حدود 864 کیلووات ساعت برق مصرف می کنند.

وی ادامه داد: تقریباً هر معدنچی حدود 1.5 کیلووات برق مصرف می کند و جریان مصرفی هر یک تقریباً بین 6 تا 7 آمپر است و با توجه به متر خانه چیزی بین 15 تا 25 آمپر و تک فاز به طور پیش فرض 2. 4 معدنچی می تواند تمام انرژی را مصرف کند واحد مسکونی دیگر مجاز به کارکردن سایر لوازم خانگی در خانه نیست.

الحسامی اعلام کرد: در صورت استفاده غیرمجاز مشترکان از برق برای استخراج رمز ارز، بر اساس قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز آب، برق، تلفن، گاز و فاضلاب مصوب 1396 متقاضیان معدنکار باید به صورت قانونی اقدام کنند. .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده دستگاه رامسر به اداره حراست برق تبریز اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید