جشنواره بازی های بومی محلی در سمیرم برگزار شد


به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، محمد نادری رئیس اداره آموزش و پرورش سمیرم در جشنواره جشنواره بازی های بومی بومی مدارس بادیه نشین اظهار داشت: حفظ هویت ملی منطقه ای به مدت یک روز برگزار شد. در وردشت.

وی افزود: سیمیرم با دارا بودن 94 مدرسه بادیه نشینی بیشترین تعداد مدارس عشایری در استان پهناور اصفهان را به خود اختصاص داده است و در این جشنواره 250 دانش آموز از 94 مدرسه بادیه نشین شهرستان در سه رشته ورزشی بومی طرح بالاتا با هم به رقابت می پردازند. طناب کشی و ضربه زدن».

مراد آل یاسپور فرماندار شهرستان سمیرم در این جشنواره خاطرنشان کرد: شهرستان سمیرم با 4700 خانوار بادیه نشین و 25 هزار نفر جمعیت نقش مهمی در حفظ فرهنگ سنتی مردم بومی و محلی کشور دارد. و سمیرم بزرگترین شهر بادیه نشین کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بادیه نشینان دارای فرهنگ و آداب و رسوم سنتی هستند، برگزاری جشنواره های بومی می تواند به حفظ این فرهنگ و سنت ها کمک کرده و دانش آموزان را با فرهنگ و سنت های کهن آشنا کند.

لیلا سادات ابطحی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان دارای 6 منطقه عشایری با 155 مدرسه بادیه نشین و 7000 دانش آموز در مقاطع اول و دوم ابتدایی و متوسطه است، گفت: استان اصفهان دارای بیشترین تراکم است. مدارس و دانش آموزان عشایری استان اصفهان. در سمیرم

وی افزود: سمیرم علاوه بر جشنواره بازی های بومی محلی مدارس بادیه نشینی سمیرم میزبان جشنواره ناحیه ای برای بالاترین سطح مدارس بادیه نشین استان بود که در این جشنواره از 32 معلم نمونه مدارس بادیه نشین استان تجلیل شد.

ابطحی گفت: این جشنواره با حضور اساتید برتر مدارس عشایری از شهرستان های عشایری دهگان، چادگان، شهرزا، فریدون شهر، جرجویه، سوفله و سمیرم برگزار شد.

انتهای پیام/63111/الف/




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید