صرفه جویی در انرژی خورشیدی در شب



محققان استرالیایی در جدیدترین یافته های خود گفتند که فناوری جدید می تواند انرژی خورشیدی را در شب فراهم کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از SF، شاید تولید انرژی خورشیدی در شب برای شما عجیب باشد، اما نتایج یک پروژه تحقیقاتی جدید توسط محققان استرالیایی نشان می دهد که با استفاده از فناوری جدید مشابه عینک های دید در شب، شاید بتوان ایده ذخیره سازی را پیاده سازی کرد. انرژی خورشیدی در شب.

دانشمندان دانشگاه ملبورن ARC و دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW Sydney) اخیراً گام مهمی در جهت توسعه فناوری جذب گرما برداشتند. آنها دستگاهی ساختند که می توانست از تشعشعات حرارتی برق تولید کند.

هنگامی که پرتوهای خورشید به پوسته زمین می تابد، گرمای خود را از خورشید دریافت می کند، اما زمانی که هوا تاریک می شود، تمام انرژی مفید خورشید در فضا ناپدید می شود. در این مطالعه، محققان موفق به آزمایش دستگاه جدیدی شدند که گرمای مادون قرمز را جذب کرده و آن را به برق تبدیل می کند.

در طول توسعه، محققان از یک دستگاه تولید برق به نام دیود تابش حرارتی استفاده کردند که بسیار شبیه به فناوری مورد استفاده در عینک دید در شب است.

نیکلاس اکینز داکس، یکی از محققان این مطالعه گفت: «در اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19، مشخص شد که عملکرد موتورهای بخار به اختلاف دما در سراسر موتور بستگی دارد و این منجر به ترمودینامیک شد. همین اصول در مورد انرژی خورشیدی نیز صدق می کند زیرا خورشید منبع گرما را فراهم می کند و صفحات خورشیدی نسبتاً خنک روی زمین جذب سرما را فراهم می کنند و امکان تولید الکتریسیته را فراهم می کنند.

ترمودینامیک یا ترمودینامیک شاخه ای از علوم طبیعی است که به بحث گرما و رابطه آن با انرژی و کار می پردازد. ترمودینامیک متغیرهای ماکروسکوپی (مانند دما، انرژی داخلی، آنتروپی و فشار) را برای توصیف وضعیت مواد، نحوه ارتباط آنها با یکدیگر و قوانین حاکم بر آنها شناسایی می کند.

نتایج در مجله ACS Photonics منتشر شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید