مزایای کارخانه کیس روغن، عصاره و پودر


مرتل یک گیاه دارویی است که برای درمان بیماری های مختلف از جمله مشکلات ریوی، بیماری های پوستی، کاهش سطح قند خون و تقویت عملکرد کلیه استفاده می شود. در این مقاله با این گیاه، خواص و عوارض آن بیشتر آشنا خواهید شد. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

گیاه درگیر چیست؟

این گیاه با نام علمی Myrtus communis یکی از معروف ترین گیاهان دارویی است که در آشپزی، داروسازی، تزئینات و مراسم مذهبی استفاده می شود.

گیاه قوطی در واقع یک درختچه کوچک همیشه سبز است که ارتفاع آن گاهی تا 5 متر می رسد. برگ های این گیاه حاوی روغن های ارزشمندی است. از برگ های خشک این گیاه به عنوان برگ پخت و روغن آن به عنوان دارو استفاده می شود. این روغن بویی شبیه اکالیپتوس دارد، برای رایحه درمانی استفاده می شود و اثرات قابل توجهی برای سلامتی دارد. این روغن از تقطیر برگ های گیاه به دست می آید.

ارزش غذایی گیاه

برگ ها و میوه های این گیاه حاوی ترکیبی منحصر به فرد از مواد ارگانیک و مغذی است که آنها را به مواد مغذی و روغن های ضروری تبدیل می کند. این گیاه حاوی انواع آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها از جمله میریستین، کورستین، کاتچین، اسیدهای سیتریک و مالیک، لینالول، پینن، تانن و سایر قندها می باشد. همه اینها می تواند سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت کند.

فواید حالت گیاهی برای سلامتی

این گیاه با قارچ ها و باکتری ها مبارزه می کند و فواید زیادی دارد از جمله:

  • بهبود سیستم ریوی.
  • مشکلات مثانه
  • اسهال؛
  • قاعدگی سنگین
  • عفونت قارچی؛
  • عفونت های مقاربتی واژن.
  • ویروس پاپیلوما
  • مراقبت از پوست؛
  • تقویت سیستم ایمنی بدن.
  • تعادل هورمونی
  • کاهش التهاب

1. بهبود بیماری های تنفسی

اسانس این گیاه در رایحه درمانی بسیار محبوب است و معمولا برای کاهش علائم بیماری های تنفسی مانند برونشیت، سیاه سرفه، سل و آسم استفاده می شود. این گیاه سیستم تنفسی را آرام می کند و اجازه می دهد تا اکسیژن به راحتی از آن عبور کند و در عین حال بدن را آرام می کند و در نتیجه سرعت تنفس را کاهش می دهد و تحریکات تنفسی را از بین می برد.

2. تقویت سیستم ایمنی بدن

تحقیقات گسترده ای در مورد ماهیت ضد باکتریایی و ضد انگلی این بیماری در حال انجام است. به همین دلیل بسیاری از افراد از این گیاه برای تقویت سیستم ایمنی استفاده می کنند.

3. بهبود تعادل هورمونی

تحقیقات گسترده ای در سراسر جهان در مورد اثرات روغن بر سیستم غدد درون ریز، به ویژه در رابطه با تنظیم تیروئید انجام شده است. بر اساس این تحقیقات، مصرف این روغن به صورت خوراکی یا استنشاقی می تواند بر ترشح هورمون ها از جمله هورمون های مربوط به تخمدان ها و سلامت باروری زنان تاثیر مثبت داشته باشد.

4. خاصیت ضد سرطانی

حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان مانند کوئرستین، تانن و میریستین و سایر آنتی اکسیدان ها با خواص ضد سرطان و ضد التهابی است. طبق یک مطالعه، این گیاه بسیار شبیه به چوب صندل است که به کاهش سرطان پروستات و سینه کمک می کند. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

5. بهبود سلامت کلیه

یکی از خواص گیاه کاهش مشکلات ادراری و کلیوی است. با تحریک بدن به دفع ادرار، می تواند به دفع سموم، املاح، مایعات و حتی چربی اضافی کمک کند. در نتیجه برای تنظیم عملکرد کلیه مفید است.

6. بهبود توانایی های شناختی

Myricetin یکی از مهم ترین فلاونول های گیاه است که از تشکیل فیبریل های بتا آمیلوئید جلوگیری می کند و می تواند به افراد مبتلا به زوال عقل کمک کند. مصرف برگ و میوه از تخریب مسیرهای عصبی که منجر به اختلالات شدید شناختی می شود جلوگیری می کند.

7. مراقبت از پوست

فواید گیاه قوطی برای پوست

این گیاه برای از بین بردن جوش ها و سایر نقایص پوستی عمل می کند. این گیاه به صورت اسانس یا روغن حامل و در غلظت های محدود به صورت موضعی استفاده می شود. ترکیبات کلیدی و آنتی اکسیدان های قوی این گیاه می تواند به بهبود سریعتر سلول ها و بهبود ظاهر ناحیه آسیب دیده کمک کند.

8. بهبود سلامت قلب

سایر فلاونوئیدهای موجود در گیاه اکسیداسیون کلسترول بد یا LDL را کاهش می دهند. در نتیجه با حفظ تعادل کلسترول از گرفتگی عروق، تصلب شرایین، بیماری های قلبی و سکته جلوگیری می کند.

9. مهار دیابت

تحقیقات هنوز ادامه دارد، اما به نظر می رسد که ترکیبات موجود در این گیاه می تواند به کاهش قند خون کمک کند.

10. درمان بیماری های مقاربتی

عفونت های مقاربتی می توانند باعث زگیل تناسلی یا سرطان شوند. قرار دادن شیاف های حاوی عصاره برگ در واژن در اکثر روزهای ماه به درمان عفونت HPV در زنان کمک می کند. همچنین به نظر می رسد که خارش و سوزش آن ناحیه را کاهش می دهد.

عوارض گیاهی

1. مصرف خوراکی روغن کنسرو

بلعیدن روغن بی خطر نیست. مواد شیمیایی موجود در این روغن می تواند فشار خون را کاهش دهد، جریان خون را مختل کند و مشکلات دیگر را کاهش دهد. اطلاعات زیادی در مورد عوارض مصرف عصاره برگ و میوه این گیاه در دسترس نیست. بنابراین با وجود خواص فراوان روغن شاهدانه باید به مقدار کم به صورت خوراکی یا موضعی مصرف شود و با نظر متخصص مصرف شود. مصرف مقادیر زیاد روغن می تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد.

2. استفاده موضعی

عصاره برگ رقیق شده بی خطر به نظر می رسد، اما برخی از افراد ممکن است دچار سوزش و خشکی شوند. مصرف پودر میوه این گیاه برای مدت کوتاهی بی خطر به نظر می رسد.

3. مصرف واژینال

استفاده از شیاف واژینال حاوی عصاره برگ گل رقیق شده برای مدت کوتاهی بی خطر به نظر می رسد.

از گیاه وضعیت در موارد خاص استفاده کنید

  • بارداری و شیردهیدر این مدت از گیاه به صورت خوراکی استفاده نشود.
  • فرزنداناستفاده از روغن بورسا برای کودکان بی خطر نیست. حتی تماس با مقادیر کم این ماده می تواند باعث مشکلات تنفسی و مرگ در نوزادان و کودکان خردسال شود. همچنین اطلاعات کافی در مورد مصرف خوراکی و موضعی این گیاه برای کودکان وجود ندارد.

تداخل دارویی

اطلاعات کافی در مورد تداخل دارویی این گیاه در دسترس نیست.

تو بگو

در مورد گیاهان و خواص آنها چقدر می دانید؟ از این گیاه با این همه خواص برای چه منظوری استفاده می کنید؟ در صورت تمایل می توانید تجربه و نظر خود را در قسمت نظرات بنویسید و این مطلب را از طریق شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.


نحوه خرید - گروه سلامت و زیبایی

راه هایی برای زیبا و سالم ماندن


هشدار این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید