نظارت بر بازار باید با جدیت توسط دستگاه های مسئول پیگیری شود



روند اجرای برنامه دموکراتیزاسیون و توزیع عادلانه یارانه ها و الزامات دستیابی به اهداف آن در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارشی از وضعیت بازار پس از اجرای برنامه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها ارائه شد و رئیس جمهور بر نظارت بر بازار در کشور تاکید کرد. اجرای صحیح این طرح، اساس اساسی دولت اجرای قانون در کنار حمایت از عدالت و جلوگیری از فشار بر خانواده ها است.

رئیسی افزود: تحقق این هدف مستلزم ثبات قیمت است و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و اصناف باید بر روند قیمت گذاری نظارت داشته و از افزایش غیرمنطقی و غیرمنطقی قیمت ها جلوگیری کند تا بر اساس مولفه های مقرون به صرفه و سود منصفانه باشد. “. طبق قانون اخیراً تصویب شده، زندان باید قاطعانه با متخلفان برخورد کند.
رئیس جمهور در این جلسه و پس از ارائه گزارشی از حجم ذخایر و روند تامین کالاهای اساسی و نهاده های دامی از طریق تولید و واردات داخلی، با عنایت به فراوانی و کفایت اقلام مذکور، بر تسریع و تسهیل امور تاکید کرد. توزیع مناسب آنها در فرمانداری ها و شهرستان ها.
رئیسی همچنین گفت: شفافیت عملکرد و گفت‌وگوی مستمر با مردم از اصول اساسی دولت سیزدهم است و دستگاه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی باید با همه مسئولان برای رفع گره‌های ذهنی و ابهام در مسائل اقتصادی از جمله اجرای برجام همکاری کنند. قانون دموکراسی‌سازی و حمایت منصفانه.»
در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین موضوع بازار ارز و اقدامات بانک مرکزی برای تنظیم و یکپارچه سازی این بازار مطرح شد و اشخاص غیرمجاز در بازار ارز به ویژه با برندگان و فرصت طلبان برخورد می کنند. واسطه ها و قوانین غیرقابل اعتماد در حوزه، استفاده از توانمندی های موجود دولت برای مدیریت منابع و ثبات نرخ ارز.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید