5 هزار و 800 کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان به کلاس بازگشتند



به گزارش خبرنگار ایرنا صادق خلیلیان، وی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان در سالن اجتماعات فرمانداری اهواز اظهار داشت: قرار است کلاس های ویژه ای برای بازگشت این دانش آموزان به کلاس درس و ادامه تحصیل ایجاد شود.

وی گفت: در دوران کرونا، دانش آموزان به طور پیش فرض بیشتر از آسیب ها و مشکلات حوزه آموزش و پرورش یاد می گرفتند، بنابراین قرار است کلاس های جبرانی برای دانش آموزانی که در این مدت دچار افت تحصیلی شده اند برگزار شود نه حضوری. -درس های صورت.” برای سال تحصیلی جدید آماده شوید.

ولی خوزستان ادامه داد: برای تثبیت یادگیری دانش آموزانی که در دوران شیوع کرونا دچار افت تحصیلی شده اند، باید کلاس جبرانی برگزار شود و تلاش شود تا پوشش دانش آموزان بازمانده از تحصیل گسترش یابد.

خلیلان در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه رشته های فنی و حرفه ای در خوزستان خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید در رشته های فنی و حرفه ای بیاموزند تا با مهارت هایی که کسب کرده اند در آینده بتوانند کار کنند و درآمد کسب کنند.

وی با اشاره به وجود مدارس فرسوده در برخی شهرهای خوزستان افزود: بازسازی و نوسازی مدارس در برخی از مراکز شهرهای استان که بیش از 50 سال قدمت دارند باید بر اساس جدول زمانی و منابع مشخصی انجام شود که این امر باید به منظور تقویت خطرات نه برای دانش آموزان انجام شود.

همانطور که رئیس دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز و عضو شورای آموزش و پرورش خوزستان گفت: در آموزش و پرورش بحثی به نام مطالبه اجتماعی وجود دارد که بسیار مهم است؛ بیشتر خانواده ها علاقه مند به تربیت فرزندان خود هستند. در رشته هایی مانند پزشکی و مهندسی و تا حدی در زمینه های فنی و مهارتی.
دکتر منصور مرعشی با اشاره به سیاست نظام آموزشی در توسعه رشته های فنی و حرفه ای گفت: ابتدا باید یک جابجایی فکری ایجاد شود تا خانواده ها دانش آموزان خود را به سمت تخصص های مهارتی سوق دهند.

وی گفت: با کمک یک نیکوکار، ساختمان فرسوده ای در دانشگاه شهید چمران اهواز بازسازی می شود تا به مرکزی برای آموزش مهارت های معماری تبدیل شود و دانشجویان این رشته علاوه بر آموزش های نظری، مهارت هایی را نیز فرا خواهند گرفت.

تعداد دانش آموزان خوزستانی حدود یک میلیون و 90 هزار دانش آموز است که در 10 هزار مدرسه دولتی و غیردولتی تحصیل می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید