افراد در معرض خطر ابتلا به آبله باید به مدت 21 روز ایزوله شوند


بیماری ویروسی آبله میمون چند بار اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در بسیاری از کشورهای جهان گزارش هایی از این موضوع وجود دارد بیماری بومی آفریقا مطمئن. طبق آخرین دستورالعمل ها برای درمان این بیماری، افراد در معرض خطر ابتلا به آبله میمون باید باشند 21 روز در قرنطینه باشید.

آژانس بیمه سلامت بریتانیا (UKHSA) به افرادی که با یک مورد تایید شده آبله مرغان در تماس بوده اند گفته است که باید به مدت 21 روز بدون تماس با شخص دیگری ایزوله شوند. در این شرایط به خصوص از تماس با مردم نیز گفته می شود اچ‌آی‌وی، زنان حامله و کودکان زیر 12 سال که باید از آن اجتناب کرد.

آبله میمون

دکتر سوزان هاپکینز، مشاور ارشد پزشکی UKHSA به بی‌بی‌سی گفت: «ما در حال یافتن مواردی هستیم که آنها هیچ تماس خاصی با کسی از غرب آفریقا نداشته‌اند.» وی ادامه داد: هنوز حتی یک واکسن برای آبله مرغان وجود ندارد، اما واکسن‌های منظم آبله خطر ابتلا را کاهش می‌دهد.

واکسیناسیون آبله، طبق گزارش های قبلی، تقریبا 85% در پیشگیری از آبله میمون موثر است و بسیاری از کشورها ذخیره سازی آن را آغاز کرده اند.

چه چیزی باعث آبله میمون می شود؟

آبله میمون

تا به امروز، 20 مورد آبله میمون در بریتانیا گزارش شده است. بیش از 80 مورد در سراسر اروپا، ایالات متحده، کانادا و استرالیا شناسایی شده است.

با این حال، علت اصلی این شیوع غیرمنتظره شناسایی نشده است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که ویروس اصلی ممکن است تغییر کرده باشد، اگرچه شواهد کمی از ظهور گونه‌های جدید وجود دارد. توضیح ساده دیگر این است که ویروس زمان و مکان مناسب برای رشد پیدا کرده است.

همانطور که اخیرا توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام شده است، شیوع ویروس آبله میمون نادر و غیرعادی است، زیرا در مناطق دورافتاده مرکز و غرب آفریقا شیوع بیشتری دارد. این بیماری که برای اولین بار در میمون ها ظاهر شد، از طریق تماس فیزیکی نزدیک بین انسان ها منتقل می شود.

علائم آبله شامل درجه حرارت بالا، درد و تاول های برجسته است که سپس به تاول تبدیل می شود. البته آبله میمون بیماری نسبتاً خفیفی است و بیشتر افراد پس از دو تا چهار هفته بهبود می یابند.

دیدگاهتان را بنویسید