واسطه های ازدواج خوب چه ویژگی هایی دارند؟


به دلیل کاهش پیوندهای خانوادگی، خانوادگی و اجتماعی و افزایش فردیت، میانجی گری ازدواج بیش از گذشته اهمیت یافته است.

یافتن زوج مناسب برای ازدواج مستلزم حضور در اجتماع، دیده شدن و ارتباط با افراد مختلف است.

افرادی که به دلایل مختلف شرایط حضور در جامعه را ندارند و دیده می شوند یا شریک مناسبی برای خود پیدا می کنند و یا از نظر شخصیتی درونگرا محسوب می شوند و نمی توانند با افراد مختلف تعامل داشته باشند و روابط عمومی ضعیفی دارند می توانند مورد استفاده قرار گیرند. دیگران به عنوان میانجی برای آشنایی جوانان مجرد با نیازهایشان.

سعی کنید از واسطه هایی استفاده کنید که فکر و اعتقادی مشابه شما دارند، یا مطمئن شوید که میانجی از نوع تفکر و میزان اعتقادات شما آگاه است و می داند خواسته ها و ویژگی های اساسی شما برای ملاقات با فردی که قصد ازدواج دارد چیست. .

ویژگی های دلالان خوب ازدواج، واسطه گری ازدواج و دلالان خوب ازدواج

ویژگی های واسطه های خوب در ازدواج

ویژگی های واسطه های خوب در ازدواج

پیشنهاد لیسانس به ازدواج به عنوان واسطه ازدواج شناخته می شود.

کسي که دو نفر را براي ازدواج به يکديگر معرفي مي‌کند و واسطه ازدواج مي‌شود، بايد يک سري شرايط و خصوصيات شخصي و اخلاقي داشته باشد.

واسطه ازدواج باید فردی صبور، خوش نیت، مسئولیت پذیر، مهربان و خیرخواه باشد.

او در مسائل ازدواج و تشکیل خانواده از بلوغ نسبی برخوردار است.

آشنایی نسبی با مسائل روانی دارد تا بتواند خصوصیات افراد را بشناسد و آنها را با فرد مناسب مطابقت دهد.

صداقت و صداقت در انتقال حقایق به طرفین

نقاط ضعف را نپوشانید و قدرت را زیاد نکنید.

داشتن شناخت نسبی از دختر و پسر

داشتن شناخت نسبی از خانواده دختر و پسر

با توجه به شباهت های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی این دو خانواده

چرا تمایل به واسطه گری ازدواج کاهش یافته است

مهم ترین دلیل عدم تمایل افراد به واسطه ازدواج این است که در صورت موفقیت آمیز بودن ازدواج سودی نخواهند داشت، اما اگر ازدواج ناموفق باشد یا مشکلی پیش بیاید، متاسفانه خانواده ها واسطه را مقصر می دانند.

در صورتی که این فرهنگ کاملا اشتباه است. میانجی نباید به گونه ای عمل کند که برای خانواده دو طرف تضمین کند که ازدواج موفقیت آمیز خواهد بود، بلکه باید به آشنایی اولیه دو خانواده یا افراد با یکدیگر بسنده کند و مراحل دیگر را ترک کند. شناخت و تحقیق به خود خانواده ها.

میانجی باید از ابتدا اطلاعات خود را بدون قضاوت و سوگیری در اختیار خانواده طرفین قرار دهد و به آنها بگوید که اطلاعات او در اختیار اوست و خود خانواده ها باید برای آشنایی با آنها وقت بگذارند. میزان سازگاری با یکدیگر برای ازدواج موفق

خانواده ها باید بدانند که تصمیم نهایی در مورد ازدواج به عهده خودشان است و در صورت عدم انجام وظیفه یا کوتاهی در ازدواج نمی توانند کوزه شناسنامه را بشکنند.

واسطه های ازدواج خوب، میانجی گری ازدواج، ارزش میانجی گری ازدواج

میانجیگری در آشنایی و ازدواج

واسطه های خوب باید استانداردهای اشتباه ازدواج را اصلاح کنند

در برخی موارد افراد به جای در نظر گرفتن معیارهای شخصیتی، وفاق اخلاقی و خانوادگی برای ازدواج، فقط به دنبال معیارهای روشن هستند، مثلاً پسری که می آید و می خواهد همسرش خیلی زیبا باشد، باید پزشک باشد. قد نباید کوتاهتر از اندازه مشخص و غیره باشد.

متأسفانه برخی از دلالان ازدواج معتقدند هرکسی که به آنها مراجعه می کند باید ازدواج کند و خیلی پیشنهاد می دهند.

در این صورت پسری با چنین معیارهایی با خودش فکر می کند که حالا یکی هست که با معیارهایی که دارم موارد زیادی را برای من پیدا می کند، پس مدت زیادی صبر می کند تا آنچه را که من می خواهم پیدا کند. بسیاری از جوانان هستند که به دلیل خیال پردازی های خود در مورد ازدواج، فرصت های بزرگ را از دست می دهند.

در صورتی که ارجاع کننده درست و آگاه باید ملاک نادرستی را که به آن مراجعه کرده اصلاح کند تا نظر نادرست خود را اصلاح کند. در مواردی که او با فهرست بلندبالایی از خواسته‌های غیرمنطقی روبرو می‌شود و متوجه می‌شود که استانداردهای فرد بیش از حد کامل است و استانداردها قابل تغییر نیستند، بهتر است به او بگویید این زندگی شماست، اما متأسفانه من نمی‌توانم وقتم را بگیرم و ترجیح می‌دهم خودم را صرف کنم. وقت با کسی که استانداردهای معقول تری دارد.

ارزش دلالان، ویژگی های دلالان خوب، شخصیت دلالان ازدواج

میانجی گری ازدواج

معایب میانجی گری در ازدواج

1 – برخی خانواده ها فقط برای شناختن فردی که معرفی می کنند به طرف مقابل اعتماد می کنند و زمان کافی را برای یادگیری ویژگی های شخصیتی او صرف نمی کنند.

توجه داشته باشید که این رسانه معمولاً دو نفر را بر اساس شباهت‌های فیزیکی آنها ارائه می‌کند و به طور کلی دو طرف سیستم فکری خود را تطبیق می‌دهند که ممکن است با تفکر شما در مورد ازدواج متفاوت باشد.

ممکن است او اطلاعات کافی در مورد شخصی که شما را معرفی کرده است نداشته باشد و شما صرفاً به این دلیل معرفی شده اید که شباهت های ظاهری با خواسته های طرف مقابل دارید.

بنابراین تنها اعتماد به یک واسطه نمی تواند ضامن خوشبختی یا موفقیت ازدواج باشد.

پس از آشنایی اولیه باید زمان کافی برای آشنایی با خصوصیات اخلاقی و فردی طرف مقابل و هماهنگی لازم برای تشکیل خانواده بگذارید.

خانواده ها باید بدانند که ارجاع دهنده می تواند بر اساس حوزه ارتباطی که با طرفین دارند به آنها اطلاعات بدهد، بنابراین شما نباید بر اساس گفته های آنها ریسک کنید و آینده خود را تعیین کنید و باید بر اساس عقاید، باورها و روحیات خود هماهنگ کنید. ، بررسی کنید چه چیزی برای ازدواج لازم است.

2- برخی از روانشناسان رفتارهای مضری دارند و عزت نفس دیگری را از بین می برند. مثلاً در فرهنگ ایرانی وقتی رسم نیست که دختری خواستگاری کند، به خانواده پسر می گویند که خود دختر یا خانواده او خواستگار هستند یا اینکه خود دختر پیش من آمده و فرمی را پر کرده است.

3- برخی واسطه ها بدون در نظر گرفتن خط قرمز فرد و بدون اطلاع از خواسته های صحیح، موارد متعددی را به سرعت به وی ارائه می کنند و در صورت پاسخ منفی فرد به مواردی، مامور به شدت از او نام می برد و او را نادیده می گیرد. بگوییم در این صورت هم عزت نفس خدشه دار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید