رایزنی های فشرده با وزیر امور خارجه برای مدیریت معضل رایج گرد و غبار



وزیر امور خارجه در رایزنی های فشرده خود در خصوص معضل گرد و غبار با وزرای خارجه سوریه، عراق و کویت تلفنی رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، وزیر امور خارجه بر حساسیت و فوریت مدیریت معضل ریزگردهای خارجی منشأ کشورهای مختلف که زندگی عادی مردم را مختل کرده و زندگی عادی را تهدید می کند، تاکید کرد.

در همین راستا، بین وزرای امور خارجه ایران و همتایانشان توافق شد که هیئت فنی متخصص متشکل از سازمان محیط زیست، وزارت امور خارجه و سایر نهادهای ذیربط ایرانی فورا برای حضور در میدان و تبادل نظر عازم عراق و سوریه شوند. . آنها با دیدگاه های همتایان خود، موضوع همکاری منطقه ای برای مقابله با ریزگردها را در دستور کار خود قرار دادند و راه حل های موثر و فوری را بررسی کردند.

در همین راستا و از آنجایی که بخشی از همکاری های منطقه ای مبارزه با گرد و غبار به دلیل مشارکت و همکاری فعال دولت عربستان سعودی است، مقرر شد وزیر امور خارجه عراق این موضوع را با همتای سعودی خود پیگیری کند تا این کشور به آن دست یابد. همچنین. این ابتکار .. مشارکت و کمک در حل این مشکل.

همچنین در رایزنی های تلفنی وزیر امور خارجه با همتایان سوری، عراقی و کویتی خود مقرر شد نشست مشترک مناطق تخصصی در این زمینه برگزار شود.

وزیر امور خارجه کویت قول داد که اعزام هیئت فنی ایرانی را پیگیری کند.

پیش از این وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی اخیر با همتای ترک خود در مورد این موضوع گفت و گو کرده و وزیر امور خارجه ترکیه آمادگی کشورش را برای مشارکت و همکاری فعال در این رایزنی ها و همکاری ها اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید