مشکلات ازدواج با مردی که فرزندی ندارد


ناباروری مردان مشکل نسبتاً شایعی است که می تواند فشارهای جنسی، زناشویی و عاطفی زیادی را بر زوجین وارد کند. ناباروری مردان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

برخی از این دلایل می تواند مربوط به ناتوانی جنسی باشد که باعث ایجاد مشکل در ازدواج و ایجاد نارضایتی از شوهر می شود، اما برخی دیگر ربطی به توانایی جنسی فرد ندارد و مرد مشکلی برای حفظ نعوظ یا میل جنسی ندارد، اما به سادگی نمی تواند. بچه داشتن.

با توجه به روحیه مردان، حساسیت بیش از حد آنها به باروری و توانایی جنسی و ارتباط مستقیم با احساس اعتماد به نفس مرد، به طور کلی می توان گفت که ناباروری با عامل مردانه می تواند بر خلق و خو، میل جنسی و کیفیت جنسی مردان تأثیر منفی بگذارد. زندگی بسیار کاهش دهد.

در حال حاضر با استفاده از روش های مختلف درمان ناباروری همه زوج ها می توانند صاحب فرزند شوند، بنابراین چیزی به نام زوج نابارور در دنیا وجود ندارد.

رابطه بین ناباروری مردان و توانایی جنسی

از نظر آماری، اختلالات باروری به طور متوسط ​​17 تا 7 درصد از زوج ها را تحت تأثیر قرار می دهد و ناباروری مردان عامل 20 درصد موارد ناباروری است.

مطالعات متعدد در مورد رابطه بین ناباروری مردانه و منجر به نتایج متناقض توانایی جنسی می شود.

چندین مطالعه در خارج از ایالات متحده نشان داده است که ناباروری بر میل جنسی یا نعوظ تأثیر نمی گذارد. چندین مطالعه در ایالات متحده نشان داده است که ناباروری اغلب با اختلال نعوظ در مردان مرتبط است، از جمله افزایش اختلال نعوظ، علائم افسردگی و اختلال عملکرد جنسی در زوج ها.

مطالعات دیگر روی شرکای مرد نابارور در ایالات متحده نشان داده است که زوج‌ها استرس جنسی مرتبط با ناباروری، رضایت جنسی کمتر و عملکرد نعوظ بدتر را تجربه می‌کنند. علاوه بر این، برخی از انواع فرعی ناباروری مردان می تواند به طور قابل توجهی احتمال ابتلا به اختلال نعوظ را افزایش دهد.

همه این داده ها و شواهد موجود نشان می دهد که ناباروری مردان می تواند یک عامل خطر برای مشکلات جنسی در مردان باشد.

اگرچه محققان علت اغلب این مشکلات را افزایش پریشانی شخصی و عاطفی در مردان می دانند، اما تاکنون هیچ مطالعه ای برای اثبات این نظریه انجام نشده است.

مشکل ازدواج با مرد عقیم، ازدواج با مردی که بچه ندارد و مردی که بچه ندارد.

تاثیر ناباروری بر شخصیت مرد

مطالعات زوج های ناباروری که در آن مردان عامل ناباروری بوده اند نشان داده است که تشخیص ناباروری مردانه تأثیر منفی جنسی و شخصی فزاینده ای دارد.

مردانی که خود را نابارور می دانند کمتر می توانند زندگی خود را کنترل کنند و به اهداف خود برسند. آنها رضایت جنسی کمتر، شکست جنسی بیشتر و لذت کمتری از فعالیت جنسی دارند.

این مردان برای بحث در مورد ناباروری با دوستان و خانواده مشکل دارند. آنها درک نگرانی های دیگران در مورد خود را دشوار می دانند و به دلیل مشکلات باروری از موقعیت های اجتماعی اجتناب می کنند.

از آنجایی که استرس زناشویی به مرور زمان افزایش می‌یابد، به ویژه آسیب‌های زوجین پس از شکست IVF، مردان ناباروری که اخیراً متوجه ناباروری خود شده‌اند به مرور زمان استرس روانی و زناشویی بیشتری را تجربه خواهند کرد.

مطالعات زوج های نابارور پس از درمان ناموفق IVF نشان داده است که این زوج ها اثرات منفی قابل توجهی را در ازدواج تجربه می کنند و استرس اجتماعی و اجتماعی در شرکای مرد افزایش می یابد و سلامت روان کلی مردان را کاهش می دهد.

طبق مطالعات، ناباروری به طور کلی به عنوان یک عامل خطر برای سلامت روان ضعیف در نظر گرفته می شود، اما تشخیص ناباروری با عامل مردانه با افزایش خطر مشکلات روانی اجتماعی و کیفیت پایین زندگی همراه است که منجر به کاهش عزت نفس در مردان و اضطراب بیشتر می شود. و پریشانی

علت اختلالات ناباروری در مردان

برای اینکه یک مرد به طور طبیعی بچه دار شود، باید میل جنسی لازم برای داشتن رابطه جنسی منظم را داشته باشد، بتواند نعوظ را برای ورود حفظ کند، و بدن او باید بتواند اسپرم سالم تولید کند، یعنی حداقل یکی از بیضه ها باید به درستی عمل کند. و هورمون های جنسی مانند تستوسترون به اندازه کافی ترشح می شوند که پیام تولید مداوم اسپرم را به بیضه ها ارسال می کنند. اسپرم از طریق لوله های انتقال وارد مایع منی شده و در نهایت انزال می شود.

آزو یا کمبود اسپرم در مایع منی به معنای عقیمی مرد است.

تعداد کم اسپرم در منی می تواند شانس باروری را کاهش دهد. تعداد اسپرم کمتر از 15 میلیون در میلی لیتر یا کمتر از 39 میلیون در هر انزال می تواند دو شانس بارداری طبیعی را رد کند. سرعت و توانایی اسپرم برای حرکت نیز برای باروری بسیار مهم است.

وقتی یک مرد بچه دار نمی شود، مشکلات ازدواج با یک مرد بدون فرزند، ناباروری مردان

مهمترین عوامل ناباروری مردانه به شرح زیر است :

جراحی بیضه

بیضه پایین نیامد

واریکوسل (شایع ترین علت ناباروری مردان)

اختلالات هورمونی مانند اختلالات غده هیپوفیز یا هورمون های جنسی

رشد نامناسب بیضه

بیضه های کوچک

سابقه عفونت های مزمن مانند سل که به مجاری اسپرم آسیب می رساند.

– مقداری دارو بخور

بیماری های مقاربتی مانند سوزاک که باعث تنگی مجرای ادرار می شود.

بیماری های مرتبط با تب طولانی مدت و اختلال در تولید اسپرم در بدن

بیماری هایی که باعث ترشح غلیظ، سرفه خشک یا اختلالات ریوی می شوند.

قرار گرفتن دائمی در معرض آفت کش ها، حشره کش ها، حلال های آلی، فلزات سنگین و گرما

استفاده بیش از حد از سیگار، الکل، تریاک، کوکائین، ماری جوانا و سایر مواد مخدر

انزال معکوس که در آن مایع منی به جای خروج از آلت تناسلی به داخل مثانه جریان می یابد که می تواند ناشی از دیابت و آسیب به نخاع، مثانه یا پوست ختنه گاه و پروستات باشد.

ناباروری ایمنی که در آن سیستم ایمنی سلول های اسپرم را به عنوان یک عامل خارجی شناسایی کرده و به آنها حمله کرده و آنها را از بین می برد.

سرطان هایی که باعث ایجاد تومورهایی می شوند که هورمون ها را تولید و منتقل می کنند یا به غده هایی که هورمون های مرتبط با تولید اسپرم را تولید می کنند آسیب می رسانند.

پرتودرمانی یا قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس

– شیمی درمانی

انسداد لوله انتقال اسپرم

بیماری سلیاک (ممکن است ناباروری مردان را با غذاهای بدون گلوتن بهبود بخشد)

دمای بالای بیضه ها از جمله سونا، لباس های تنگ، نشستن طولانی مدت، نشستن – لپ تاپ روی پا

جایگزینی تستوسترون

مصرف استروئیدها

مصرف داروهای پوکی استخوان

جراحی پروستات یا بیضه

وازکتومی یا جراحی بسته لوله های انتقال اسپرم

مشکلات ژنتیکی

رابطه ناباروری مردان با توانایی جنسی، تأثیر ناباروری بر شخصیت مردان، علت اختلالات ناباروری مردان

هدف شما از ازدواج چیست؟

ازدواج با مردی که فرزندی ندارد معمولا برای اکثر زنان گزینه خوبی است. زیرا در وهله اول امکان بچه دار شدن یا حداقل بچه دار شدن طبیعی را از آنها سلب می کند.

بنابراین، اگر هدف شما از ازدواج بچه دار شدن است، هرگز نباید با مردی که شانسی برای بچه دار شدن ندارد به امید درمان آینده یا باروری از طریق IVF ازدواج کنید.

این احتمال وجود دارد که همسر نابارور شما عموماً تمایلی به بچه دار شدن نداشته باشد و به همین دلیل تمایلی به دریافت هزینه های درمان یا باروری ندارد و یا حتی در صورت موافقت او ممکن است موفق نشود. بنابراین می تواند شما را ناامید کند و ازدواج شما را نابود کند.

بنابراین قبل از وارد شدن به رابطه با مردی که قادر به بچه دار شدن نیست، باید تمام شرایط مربوط به بچه دار نشدن را بسنجید و این مشکل را با خود بسنجید و توانایی مقابله ذهنی و عاطفی با این مشکل و نگاه متفاوت را ببینید. آیا اطرافیان خود را دارید و واقعیت را می پذیرید یا خیر؟

بهترین کاندید برای ازدواج با یک مرد بی فرزند

ازدواج با یک مرد بدون فرزند اگر آگاهانه انجام شود می تواند موفقیت آمیز باشد، به خصوص برای زنانی که خودشان تمایلی به بچه دار شدن ندارند.

اگر می خواهید بعد از ازدواج با IVF یا استفاده از اسپرم اهدایی بچه دار شوید، باید قبل از ازدواج در این مورد صحبت کنید و مطمئن شوید که طرف مقابل می خواهد بچه دار شود تا بی جهت با استرس ها و فشارهای آینده وارد ازدواج خود نشوید.

اگر مردی که قرار است با او ازدواج کنید به شما می گوید که نمی خواهد بچه دار شود یا وازکتومی کرده است تا بچه دار نشود، باید این موضوع را جدی بگیرید و به امید تغییر در آینده ازدواج نکنید.

بهترین کاندیداها برای ازدواج با مردی بدون فرزند عبارتند از:

– دختری که نمی خواهد بچه دار شود.

دختر نابارور

زنی که از ازدواج قبلی بچه دارد.

– زنی می خواهد از یک بچه یتیم خانه مراقبت کند.

– زنی که زیاد مزاج نیست (مگر در موارد استثنایی که ناباروری بر توانایی و میل جنسی مرد تأثیر نمی گذارد)

زنی که می خواهد با IVF باردار شود و احتمالا اسپرم اهدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید