آیا واقعا ایکس باکس بازی 2022 نیست؟


هفته گذشته، دو بازی بزرگ استودیو ایکس باکس، بتزدا، استارفیلد و ردفال، به سال 2023 عقب نشینی شدند. این دو بازی شروع انحصاری های بتزدا امسال بودند، و به ویژه، پروژه اصلی Starfield، بدون هیچ نمایش گیم پلی، آغاز شد. یکی از بهترین بازی های امسال محسوب می شود. (چطور؟ ما هم نمی دانیم!)

اما با این تاخیر و برنامه خالی ایکس باکس برای سال 2022، اکنون این سوال مطرح می شود که چگونه مایکروسافت و بتزدا با 23 استودیو مختلف تا پایان سال هیچ بازی خاصی ندارند؟ آیا این استدلال اصلا درست است؟ با وگاتو همراه باشید.

بزرگترین بازی ای که به نظر می رسد امسال برای Xbox Series X و S منتشر شود، بازی بعدی Forza Motorsport است. پس از انتشار اولین نسخه Forza Horizon، این دو بازی به مدت یک سال در غیاب همدیگر را پوشش دادند. هرچند که مدت هاست خبری از موتوراسپرت های جدید نیست. در حالی که ما Forza Horizon 5 را در سال 2021 داشتیم، اکنون به نظر می رسد که Turn 10 با یک فرصت 5 ساله اضافی، توانسته است توسعه راه اندازی مجدد Forza Motorsport را به پیش ببرد. تاریخ دقیقی برای Fortza Motorsport جدید وجود ندارد.

لیست 23 استودیو ارسال شده توسط Xbox و Betzda

تقریباً تمام استودیوهای ایکس باکس وان در یک موقعیت قرار دارند. اتحاد با Gears 6 هنوز ظاهر نشده است و به نظر می رسد که پروژه دیگری در دست ساخت است. استودیو Obsidian در حال کار بر روی The Outer Worlds 2 و Avowed است، اما تاریخ دقیقی برای انتشار هیچ یک از این بازی ها وجود ندارد. یکی دیگر از بازی‌های ابسیدین، Grounded، ممکن است امسال از دسترسی اولیه خارج شود.

دیگر بازی های مهم ایکس باکس که تاریخ انتشار دقیقی ندارند، توسعه عجیبی را پشت سر می گذارند. بازی مورد انتظار Perfect Dark، ریبوت یک بازی قدیمی و محبوب، توسط استودیوی تازه تاسیس The Initiative در حال ساخت است و ما چیزی جز تریلر آن ندیده ایم. همچنین گزارش ها حاکی از آن است که Perfect Dark توسعه سختی را پشت سر می گذارد و این بازی به طور مشترک با کمک استودیو Crystal Dynamics یا سازندگان Tom Reader و Avengers در حال ساخت است. احتمال عرضه Perfect Dark در سال 2022 بعید است.

Hellblade 2 که قدیمی‌تر از پروژه‌های دیگر این لیست است و اولین بازی نسل نهمی است که در Game Awards 2019 معرفی شد، هنوز تاریخ انتشار ندارد و به نظر نمی‌رسد که Ninja Theory بتواند امسال این کار را انجام دهد.

آیا مجموعه قدرتمند Xbox در سال گذشته و امسال تکرار خواهد شد و فقط منتظر نمایش ژوئن باشید؟

اگر به Contraband جدید از Avalanche، بازی ماشین جدید از Indiana Jones و بازی هایی مانند Everwild نگاه کنیم، به همین نتیجه می رسیم. حتی بازی های PlayGrand با Fable و البته Forteza Horizon 6 راه طولانی و سختی در پیش دارند. ما در حال حاضر تنها دو بازی داریم که تاریخ انتشار آنها برای سال 2022 تعیین شده است، از جمله Ark: Survival Evolved 2 و البته بازی اخیر Stalker 2: Heart of Chernobyl. این بازی قرار بود در آوریل منتشر شود، اما قبل از شروع جنگ روسیه و اوکراین به دسامبر 2022 موکول شد.

اما آیا اینها دلایل معتبری برای عدم بازی ایکس باکس هستند؟ بیایید با Xbox Promises شروع کنیم. ایکس باکس در ژوئن 2021 اعلام کرد که حداقل هر سه ماه یک بازی کوارتربک منتشر خواهد کرد. چه بخواهی چه نخواهی، این اتفاق افتاد. بازی‌هایی مانند Psychonauts 2 با انتشار بازی‌های Age of Empires 4، Forza Horizon 5 و Halo Infinite به موفقیت خود ادامه دادند. این در حالی است که از بازی های کمتر شناخته شده مانند دوازده دقیقه و صعود صرف نظر می کنید. یک چیز مشترک بین جدول امسال و سال گذشته وجود دارد و آن عنصر غافلگیری است.

مایکروسافت سال گذشته در رویداد مشترک Xbox و Betzda در E3 2021 بسیاری از حرکات بزرگ خود را به ما نشان داد. اکنون با لغو E3 2022، مایکروسافت و Betzda به برگزاری کنفرانس مشترک در ژوئن سال جاری ادامه خواهند داد. گفته می‌شود که این کنفرانس با بازی‌های طولانی یا طولانی‌تر مانند Starfield و Redfall همراه است. درست است که این بازی‌ها با تاخیر عرضه شده‌اند، اما چندین بازی بزرگ که هنوز معرفی نشده‌اند یا تاریخ انتشار آن‌ها مشخص شده است، می‌توانند خط تولید 2022 ایکس‌باکس را پر کنند.

سفر طولانی Gimps به عنوان یک همراه همیشگی کنسول های Xbox همچنان ادامه دارد

بیشترین انتظار انتشار Deathloop پس از ثبت اختراع یک ساله برای PS5 و احتمالاً تاریخ انتشار جدید Forteza Motorsport است. تعداد زیادی بازی جدید در سال 2020 معرفی شدند که بسیاری از آنها هنوز منتشر نشده اند، و در حالی که بازی های بزرگی مانند Hellblade 2 و Reboot Perfect Dark احتمالا تا سال 2023 در بهترین حالت خود قرار خواهند گرفت، بعید است که انتظار یک ایکس باکس خالی و خالی را داشته باشید. انواع بتزدا

علاوه بر همه اینها، ایکس باکس میزبان بسیاری از برترین بازی‌های بزرگ در روز انتشار خود در سال 2021 بود. جدای از بازی‌هایی مانند Outriders و MLB The Show 22، بازی‌هایی مانند Marvel’s Guardians of the Galaxy یا Hitman Trilogy و بسیاری از بازی‌های EA در این کشور منتشر شده‌اند. خدمات عمومی گذشته در حالی که به تعویق افتادن Starfield و Redfal یکی از داغ‌ترین رویدادهای سال بوده است، Xbox با افتخار می‌تواند با تمرکز بر Gimps و دیگر بازی‌هایش در نمایشگاهی که در ماه ژوئن برگزار می‌کنیم، وزنه سنگین را از بین طرفداران خود خارج کند. همه چیز به عملکرد قوی و تاریخ انتشار بازی های تابستان و پاییز بستگی دارد.

فکر می کنید ایکس باکس و بتزدا چه بازی هایی را برای نمایش خود آماده کرده اند؟ منتظر کدام بازی های Xbox و Betzda هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید