اولین ویروس ضد سرطان به انسان تزریق شد


محققان اولین “ویروس جدید ضد سرطان” را به انسان تزریق کردند که تومورهای سرطانی جامد را در حیوانات کوچک می کند. این ویروس نام دارد واکسیناسیون واکسینیا برای تکثیر و کشتن سلول‌های سرطانی در حالی که به سلول‌های سالم آسیب نمی‌رساند، به‌طور ژنتیکی مهندسی شده است. آزمایش‌های حیوانی با این ویروس سرطان‌زا نشان داده است که این واکسن می‌تواند اندازه تومورهای سرطانی در روده بزرگ، ریه، سینه، تخمدان و پانکراس را کاهش دهد. در حالی که سایر روش های درمانی سیستم ایمنی در انواع خاصی از سرطان موثر بوده اند، بیماری بازگشته است و پاسخ به این درمان ها یا متوقف شده یا نسبت به آن مقاوم شده است.

اولین ویروس ضد سرطان به انسان تزریق شد

به نوبه خود، واکسن ها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و سطح پروتئینی به نام PD-L1 را در تومورهای سرطانی افزایش دهند و ایمونوتراپی را در برابر سرطان موثرتر کنند. این واکسن که نام کامل آن CF33-hNIS VAXINIA است، یک ویروس انکوژنیک است، ویروسی که در طبیعت یافت می شود اما به طور خاص برای مبارزه با سرطان مهندسی ژنتیکی شده است. ویروس ضد سرطان توسط شرکت Imugene Limited که متخصص در یافتن روش های درمانی جدید برای تقویت و فعال کردن سیستم ایمنی برای مبارزه با سرطان است، ساخته شده است. فاز یک کارآزمایی بالینی این ویروس ضد سرطان با هدف استفاده از 100 بیمار سرطانی مبتلا به تومورهای متاستاتیک یا پیشرفته جامد در ایالات متحده و استرالیا انجام شد و انتظار می‌رود این آزمایش به مدت دو سال طول بکشد. بیماران در ابتدا با دوز پایین واکسن، مستقیماً یا به صورت داخل وریدی، تزریق می شوند.

اولین ویروس ضد سرطان به انسان تزریق شد

در حالی که بیش از یک قرن است که انکوویروس ها به عنوان “برنده” در مبارزه با سرطان شناخته می شوند، موفقیت آنها بسیار محدود بوده است. به عنوان مثال، ویروس عامل سرماخوردگی سال گذشته نشان داد که می تواند در درمان ملانوم پیشرفته، سرطانی که با جراحی قابل درمان نیست، موثر باشد. نتایج نشان داد که ترکیبی از ویروس زنده کوکساکی و پمبرولیزوماب می تواند تومورهای پوستی را در تقریباً نیمی از 36 مرد و زنی که تحت درمان قرار گرفتند، کوچک کند.

دیدگاهتان را بنویسید