ثبت نهایی کلیه مجوزهای تجاری صادر شده توسط بانک مرکزی در درگاه ملی صدور مجوز



به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، مهران محرمیان گفت: در اجرای الزامات و وظایف قانونی مربوط به بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در صدور مجوزها از جمله ماده 57 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی. و مواد 1 و 7 قانون تطبیق سیاستها، احکام کلی اصل 44 قانون اساسی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و کلیه مجوزهای کسب و کار صادر شده توسط این بانک در دو حوزه اصلی «شروع تجارت» با 36 مجوزها و همچنین «توسعه و ادامه فعالیت» بند ۷۲ مجوز به صورت جامع در پرتال ملی مجوزهای کشور تکمیل و نهایی شده است.

وی افزود: با توجه به ضرورت ساده سازی مجوزهای راه اندازی کسب و کار صادر شده از سوی بانک مرکزی، در ماه های پایانی سال گذشته برای تمامی 36 مجوز این بخش ساده سازی های لازم انجام شد و در جلسه مورخ 21/12/21 1400.” ویرایش.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر پیوند الکترونیکی 36 مجوز مذکور تکمیل شده و در درگاه ملی صدور مجوز کشور در دسترس عموم قرار دارد.

محرمیان افزود: سپس بانک مرکزی در تاریخ 18/02/1301 هجری شمسی تعداد 72 مجوز دیگر صادره از این بانک را در زمینه تداوم و فعالیت مؤسسات مرتبط تحت عنوان مجوزهای استعلام تکمیل و به منظور طراحی و تأیید آنها توسط یک هیئت تحریریه.” وزارت اقتصاد مطالعات، نظارت و بهبود فضای کسب و کار را انجام داد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تأیید کرد: مشخص است پس از تأیید هیأت تحریریه نظارتی، تشریفات و سایر اقدامات لازم در زمینه اتصال الکترونیکی مجوزهای مدرن تسریع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید