شولتز: پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین به نفع تمام جهان است



صدراعظم آلمان “حمله روسیه به اوکراین” را محکوم کرد و تاکید کرد که پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین به نفع تمام جهان است.

به گزارش ایسنا، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان به دویچه وله گفت: اتحادیه اروپا و آمریکا با تشویق کشورها به افزایش تولید نفت و گاز، ابتکاری را برای کاهش قیمت جهانی نفت رهبری می کنند.

این اظهارات در اولین سفر رسمی اولاف شولتز به آفریقا بیان شد، جایی که او در مورد تأثیرات گسترده جنگ اوکراین با رهبران آفریقا بحث کرد.

روس‌ها از جنگ رنج می‌برند

صدراعظم آلمان به شدت از تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای آغاز یک “جنگ بسیار وحشیانه” در اوکراین انتقاد کرد و آن را “رویکرد استعماری” خواند.

شولتز در مصاحبه مستقیم با پوتین گفت: این جنگ نتیجه خوبی برای روسیه نخواهد داشت. وی افزود: تحریم های بین المللی تاثیر شدیدی بر توسعه اقتصادی روسیه خواهد داشت و اثرات ماندگاری خواهد داشت.

وی افزود: برنامه‌های توسعه اقتصادی روسیه چندین دهه به عقب می‌افتد. آنها از قبل زخمی شده‌اند. (پوتین) ‌ برای رهایی از این وضعیت باید جنگ را متوقف کند.

آلمان خواهان افزایش عرضه جهانی سوخت است

با جنگ اوکراین و تحریم صادرات انرژی روسیه که باعث افزایش قیمت جهانی سوخت شده است، اولاف شولتز تاکید کرد که ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای کاهش این هزینه ها با یکدیگر همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه واضح است که کاهش قیمت های جهانی با یارانه امکان پذیر نیست، گفت: باید عرضه سوخت را افزایش دهیم.

وی افزود: اکنون با همه کشورهایی که اکتشاف نفت و گاز هستند در حال مذاکره هستیم و تلاش می کنیم آنها را متقاعد کنیم که ظرفیت خود را افزایش دهند و این به بازار جهانی کمک می کند.

برلین باید به طور گسترده روی روابط دیپلماتیک با آفریقا کار کند.

شولتز گفت که روسیه باید به این جنگ پایان دهد، نه تنها به خاطر امنیت اروپا، بلکه به خاطر امنیت جهانی.

وی افزود: واضح است که بسیاری از کشورها از این جنگ و تهاجم روسیه رنج می برند و به همین دلیل مصمم هستیم که به این کشورهای آسیب دیده کمک کنیم.

شولتز افزود که کشورهای اروپایی برای بهبود روابط و حمایت از مستعمرات سابق مسئولیت ویژه ای دارند.

وی گفت: آلمان و همه کشورهای دارای سابقه استعماری باید صادق باشند و بپذیرند که این گذشته بخشی از تاریخ آنهاست و آنها مسئولیت دارند روابط بهتری با این کشورها (از جمله آفریقا) ایجاد کنند.

به گفته رهبر آلمان، پرداختن به گذشته استعماری و تلاش برای افزایش همکاری‌ها یک «پایه چندجانبه جهانی» است که متشکل از «دولت‌ها برای دستیابی به آینده بهتر با یکدیگر همکاری می‌کنند».

صدراعظم آلمان در پایان گفت: آفریقا همسایه اروپا است و لازم است برای دستیابی به روابط خوب با این کشورها تلاش کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید