قوانین جدید والیبال را در دیدارهای تدارکاتی صربستان تمرین می کنیم


قوانین جدید والیبال را در دیدارهای تدارکاتی صربستان تمرین می کنیم

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: مسابقات تدارکاتی فرصت خوبی برای تیم ایران است تا قوانین جدید لیگ ملت ها را در این مسابقات اجرا کند.

و به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، بهروز آتای در حاشیه آخرین تمرین تیم ملی والیبال ایران در حضور اصحاب رسانه قبل از اعزام به صربستان، افزود: خوشبختانه وضعیت تیم ملی قابل قبول است.” در فاصله دو هفته مانده به شروع لیگ ملت ها تمرینات تیمی و دو دیدار تدارکاتی را انجام می دهیم تا تیم در ابتدای لیگ ملت ها آماده شود و در این رقابت ها مسابقات قابل قبولی ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در هفته اول مسابقات بسیار سختی داریم، گفت: دیدارهای هفته اول ایران بسیار حساس است. چون در آسیا مقابل حریفان اصلی بازی می کنیم و نتیجه این دیدارها برای حفظ جایگاه دهم تیم ملی در رده بندی FIVB بسیار مهم است.

مربی تیم ملی والیبال ایران با یادآوری اینکه در بازی های آسیایی و انتخابی المپیک به مصاف این تیم ها خواهیم رفت، افزود: ژاپن و چین حریفان اصلی والیبال ایران هستند.

وی ادامه داد: تیم ژاپن با کل تیم المپیک در لیگ ملت ها شرکت می کند و تیم چین که در سال 2021 سوم شد با تمام قوا بازی خواهد کرد. اما تیم ملی والیبال ایران در مقایسه با تمامی تیم های آسیایی و بین المللی شرکت کننده در لیگ ملت ها که در المپیک هم حضور داشتند، بیشترین تغییرات را دارد.

عطایی تاکید کرد: تیم ایران بیش از 90 درصد ترکیب فعلی خود را نسبت به المپیک تغییر داده است و حتی در بین 5 بازیکنی که بعد از المپیک در این تیم ماندند، فقط عبادی پور و شریفی را در هفته اول در کنار خود داریم.

وی درباره بازی های دوستانه با تیم ملی صربستان نیز گفت: عصر شنبه عازم صربستان می شویم و در روزهای 11 و 12 خردادماه دو بازی دوستانه با تیم ملی این کشور برگزار می کنیم. فرصت خوبی برای تیم ایران است تا قوانین جدید لیگ ملت ها را در این بازی ها اجرا کند تا بازیکنان با این قوانین هماهنگی بیشتری داشته باشند. قوانینی مانند تایم اوت و قوانین وقت استراحت فنی در لیگ ملت ها تغییر کرد.

مربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این سوال که برای کسب آن در چه رتبه ای در لیگ ملت ها شرکت می کنید؟ وی گفت: مسابقات بسیار معتبری در پیش داریم و تیم ها با قدرت کامل وارد این مسابقات می شوند. استراتژی تیم بازی بهترین کیفیت است و سعی می کنیم در طول مسابقات از بازیکنان بیشتری استفاده کنیم تا بازیکنان بیشتری بتوانند این فضا را تجربه کنند.

وی تاکید کرد: نتیجه عملکرد تیم ایران در لیگ ملت ها واقعا دور از انتظار است چرا که از ترکیب تیم های هفته دوم اطلاعی نداریم. تیم های اروپایی نیز با قدرت کامل حضور دارند. در کل حدس زدن خیلی سخت است و سعی می کنیم بازی های خوبی بسازیم.

عطایی ادامه داد: تیم ملی والیبال ایران در سال 2018 در لیگ ملت ها دهم شد و در سال های 2019 و 2021 پنجم شد و ایران با همه داشته های والیبال دوازدهم شد. مسابقات لیگ ملت ها بسیار سنگین است و بهترین کار این است که فشار را کم کنیم و تیم را خوشحال کنیم.

وی در پایان درباره قوانین جدید مسابقات والیبال در لیگ ملت ها گفت: معتقدم قانون سرویس تایم در این مسابقات به چالش کشیده شده و ممکن است با واکنش منفی مربیان مواجه شود. این قانون یک بار در مسابقات امیدهای جهان مورد آزمایش قرار گرفت و نظر خوبی در بین مربیان درباره آن وجود نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید