اتحادیه اروپا: شهرک سازی های اسرائیل نقض آشکار قوانین بین المللی است



نمایندگان ایرلند، فرانسه، آلبانی و استونی در بیانیه ای مشترک به نمایندگی از اعضای فعلی و سابق اتحادیه اروپا در شورای امنیت، تاسف عمیق خود را از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از 4000 واحد مسکونی در ایران ابراز کردند. و کرانه باختری با ابراز نگرانی از مقامات اسرائیلی خواست از این تصمیم خارج شوند.

در این بیانیه که عصر پنجشنبه توسط جرالدین برنون ناسون، نماینده ایرلند در سازمان ملل پس از نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین قرائت شد، تاکید شده است که شهرک سازی های جدید مانع دیگری بر سر راه حل دو دولتی خواهد بود. شهرک‌سازی‌های اسرائیل نقض آشکار قوانین بین‌المللی و مانعی بر سر راه صلح عادلانه، پایدار و جامع بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است.

در این بیانیه از مقامات اسرائیلی خواسته شده است که هیچ گونه طرح تخریب و اخراج به ویژه در منطقه «یطفار یطا» را که به تنهایی می تواند منجر به اخراج بیش از 1200 فلسطینی شود، اجرا نکنند.

همچنین از کشورهای اروپایی خواست به جایگاه اماکن مقدس در بیت المقدس احترام بگذارند و بر اهمیت مراقبت اردن از اماکن مقدس قدس از جمله مسجد الاقصی و نقش اردن در این زمینه تاکید کرد.

در پایان این بیانیه آمده است که “وضعیت متشنج فلسطین بار دیگر نیاز به بازگرداندن افق سیاسی به روند صلح معتبر و پایدار را نشان می دهد.”

دیدگاهتان را بنویسید