توییتر 150 میلیون دلار جریمه برای استفاده از شماره کاربرانش پرداخت می کند


وزارت دادگستری (DOJ) و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) ادعا می کنند که توییتر از شماره تلفن و آدرس ایمیل کاربران برای ارائه تبلیغات هدفمند سوء استفاده کرده است. حالا شرکت باید جریمه کند 150 میلیون تومان برای این پرداخت

این شکایت ادعا می کند که توییتر بین سال های 2013 تا 2019 سیاست های خود را نادرست به کاربران ارائه کرده و همچنین قوانین کمیسیون تجارت فدرال را نقض کرده است. در آن زمان، توییتر از کاربران می‌خواست که برای فعال کردن اقدامات امنیتی، یک شماره تلفن یا آدرس ایمیل به حساب‌های خود اضافه کنند، که در واقع، اهداف تبلیغاتی خودش از آنها استفاده کرد.

این شبکه اجتماعی را در سال ۲۰۱۹ برای فعالیت آن دنبال کنید من از کاربران عذرخواهی می کنم او گفت که “به طور تصادفی” آدرس و شماره آنها را به سیستم تبلیغاتی خود منتقل کرده است. این شکایت همچنین ادعا می کند که توییتر در آن زمان به اشتباه ادعا می کرد که از چارچوب های قانونی تعیین شده توسط جهان پیروی می کند.

توییتر

بیانیه توییتر برای پرداخت جریمه

“دیمین کران” در یک پست وبلاگ توییتر و توییت های جدید خود را مرتب کنیداو این توافق را پذیرفت و نوشت:

“توافق ما با کمیسیون تجارت فدرال نشان دهنده تعهدات و سرمایه گذاری های قبلی توییتر در زمینه امنیت و حریم خصوصی است.”

اکنون از توییتر سوال شده است حریم خصوصی و امنیت داده های کاربریک جدول “جامع” درست کنید. هرکسی که قبل از سپتامبر 2019 پس از تایید دادگاه فدرال به توییتر ملحق شده باشد نیز باید مطلع شود.

معاون دادستان کل وانیتا گوپتا در بیانیه ای گفت:

جریمه 150 میلیون دلاری جدی بودن اتهامات علیه توییتر را نشان می دهد و اقدامات قابل توجهی که برای حل آنها انجام می شود، از استفاده از تاکتیک های فریبنده ای که حریم خصوصی کاربران را تهدید می کند، جلوگیری می کند.

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در سال 2019 شکایت مشابهی را علیه فیس بوک تنظیم کرد و این شرکت را به دلیل نقض رقابت خصوصی کاربرانش 5 میلیارد دلار جریمه کرد.



دیدگاهتان را بنویسید