10 پروژه تقریبا تکمیل شده تامین آب شرب با پوشش 68 روستای بندرلنگه



عبدالحمید حمزه پور روز جمعه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها 3 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و روستاییان از آب پایدار بهره مند می شوند، اظهار کرد: این پروژه با قرارداد فجر تکمیل می شود و 6 روستای آب پایدار از اجرای این طرح ها بهره مند می شوند.

وی افزود: «دژگان» و «نهنگ» از بندرلنگه به ​​عنوان کلکسیونرهای روستایی نیازمند توجه ویژه در حوزه آبرسانی هستند تا آب مورد نیاز آنها به پایداری لازم برسد و با توجه به نیاز به آب نهنگ و شرایط حاکم، برای اولین بار اولویت آبفا در آن بخش روستایی است که دولت وارد فاز اول آن در هفته جاری به بهره برداری می رسد.

حمزه پور ادامه داد: این آب شیرین کن توسط سرمایه گذار خصوصی در حال ساخت 10 روستا با جمعیت 670 خانوار است که امیدواریم سه روستای نهنگ، هیرو و جوید در فاز اول بهره برداری از آب آشامیدنی پایدار بهره مند شوند. “

مدیرعامل آبفای هرمزگان آبرسانی به سایر روستاهای تحت پوشش این مجموعه را نیازمند اجرای 20 کیلومتر خط انتقال و 5 کیلومتر شبکه توزیع عنوان کرد.

وی همچنین از رفع بی آبی منطقه دوجان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) خبر داد و گفت: با تکمیل این پروژه 14 روستای منطقه مهران از آب آشامیدنی پایدار بهره مند می شوند.

حمزه پور از انعقاد قرارداد با سرمایه گذار آب شیرین کن «حمران» خبر داد و گفت: این آب شیرین کن چهار سال است که بدون پیشرفت و برای رفع سریعتر نیاز روستای آب راکد مانده است.

وی به اعتبار مورد نیاز برای بازسازی شبکه آب روستاهای «رستاق» و «نخل میر» اشاره کرد و گفت: این پروژه نیازمند 20 میلیارد ریال وام است که مقرر شد با اعتبار استانداری آغاز شود. هرمزگان.”

مدیرعامل آبفا در پایان به فرسوده بودن سیستم های آبی بندرلنگه اشاره کرد و افزود: 40 درصد سیستم های آبی این شهرستان فرسوده است.

وی تخصیص اعتبار لازم برای بازسازی شبکه فرسوده را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد با تزریق اعتبارات بتوان از هدر رفت آب جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید