16 سریال ترکی جدید و قدیمی در ژانرهای مختلف


در سال های اخیر سریال ها و فیلم های ترکی در سرتاسر جهان بسیار محبوب شده اند. سریال های ترکی نیز در ایران طرفداران زیادی دارد. برخی از این سریال ها به فارسی دوبله شده اند و می توانید با خیالی آسوده از تماشای آن ها لذت ببرید. در ادامه تعدادی از جدیدترین و محبوب ترین سریال های ترکی را معرفی می کنیم. اگر قصد تماشای سریال ترکی جدید را دارید می توانید از این لیست سریالی را برای تماشا انتخاب کنید.

14. گرگ تنها (دربار یالانی)

گرگ تنها

تایپ کنیداکشن، درام، رازآلود، جاسوسی
روز انتشار: 2022
بازیگران: حسن دنیزیران، جهان اونال، دیملا گلبای
دوبله به فارسی: او آن را دریافت کرد
نتیجه (IMDb): 5

اگر به دنبال سریال ترکی جدید هستید این سریال یکی از جدیدترین سریال های این لیست است که می توانید از تماشای آن لذت ببرید. تاریخ ترکیه تنها مربوط به دوران عثمانی نیست، بلکه تاریخ معاصر آن نیز پرفراز و نشیب است. البته این سریال تاریخی نیست اما فداکاری های ارتش ترکیه را به تصویر می کشد. علاوه بر این، این سریال اطلاعاتی در مورد عملیات آمریکا در کشوری مانند ترکیه در اختیار بینندگان قرار می دهد.

در این سریال حسن دنیزیران قهرمان کاریزماتیک و ظریف فیلم های ترکی را در نقش یک مبارز خیابانی و نحوه انتقام قتل پدرش مشاهده می کنید.

15. دختر سفیرین کیزی

دختر سفیر

تایپ کنید: تراژدی، عاشقانه، احساسی، درام
روز انتشاراز 2019 تا 2021
بازیگراننسل های انگین آکیورک و آتاگول
دوبله به فارسی: متوجه شد
نتیجه (IMDb): 5.7

نه تنها طرفداران داخلی درام های ترکی این سریال جدید ترکی را دوست دارند، بلکه در سرتاسر جهان نیز طرفدارانی پیدا کرد. انگین آکیورک نقش اصلی این سریال را بازی می کند. داستان درباره دختری به نام «نارا» است که دختر سفیر است. در شب عروسی دوست دخترش را رها می کند و قصد خودکشی دارد و پس از 8 سال به همراه دختر 8 ساله اش «مالک» وارد زندگی همسر سابقش می شود.

14. سیب ممنوعه (یاساک الما)

سیب ممنوعه

تایپ کنید: درام، عاشقانه، هیجان انگیز
روز انتشار: 2018
بازیگران: شوال سام، آدا آجا، بیران دیملا یلماز، برک اوکتای
دوبله به فارسی: متوجه شد
نتیجه (IMDb): 5.8

سیب ممنوعه یکی از طولانی ترین سریال های ترکی تلویزیون FOX است. داستان سریال سیب ممنوعه درباره سرمایه داری توسط هالیت آرگون و همسرانش است. فراز و نشیب های ماجراهای این سریال مانند یک ترن هوایی فوق العاده سرگرم کننده است. این سریال به زبان فارسی نیز دوبله شده است.

13. Fatma Gul (? Fatmagül’ün Suçu Ne)

فاطما گل

تایپ کنید: درام، عاشقانه
روز انتشار: از 2010 تا 2012
بازیگران: Burn Sat، Engin Akyurek، Seda Gwen، Somero Yavoruk
دوبله به فارسی: متوجه شد
نتیجه (IMDb): 5.8

فاطما گل یکی از معروف ترین سریال های ترکی است که نه تنها در ترکیه بلکه در کشورهای اروپایی و آسیایی نیز شهرت زیادی به دست آورده است. داستان این سریال حول محور دختری بیگناه اهل روستا می باشد که توسط 4 مرد تحت تاثیر مواد مخدر مورد تجاوز قرار گرفته است. بعداً دختر فقیر تمام تلاشش را می کند تا ثروتمندان را مجازات کند.

این سریال جدید نیست اما در زمان خود بسیار محبوب بود. اگر تا به حال سریال ترکی ندیده اید، می توانید با این سریال محبوب شروع کنید.

12. بازی سرنوشت من (Kaderimin Oyunu)

بازی سرنوشت من

تایپ کنید: تراژدی، هیجان انگیز، عاشقانه
روز انتشار: 2021
بازیگران: اویکو کارائیل و آکین آکینوزو
دوبله به فارسی: متوجه شد
نتیجه (IMDb): 6

آکین آکینوزو بازیگر مشهور ترکیه ای با سریالی جدید دوباره وارد دنیای سریال های ترکیه شده و در نقش مردی به نام جمال بازی می کند. داستان این سریال حول محور مادری جوان به نام بهنیا آسیه می‌چرخد که خود را وقف تربیت دو فرزندش می‌کند و در عین حال نقش والدین را برای آنها بازی می‌کند.

آسیه در هفده سالگی خانه نامادری خود را ترک کرد و با جمال ازدواج کرد. جمال تصمیم می گیرد وضعیت مالی خانواده را بهبود بخشد و به همین دلیل از شهر خارج می شود. بعد از مدتها بر نمیگرده در این سال ها همسرش آسیه بچه ها را تربیت می کند. وقتی آسیا بعد از سال ها شوهرش را با زن و فرزند دیگری و ثروتمند می بیند، همه چیز تغییر می کند.

11. خانه شما سرنوشت شماست (Doğduğun Ev Kaderindir)

خانه شما سرنوشت شماست

تایپ کنید: عاشقانه، درام و تراژدی
روز انتشاراز 2019 تا 2021
بازیگران: دمت دم زدمیر، چ براهیم چلیککول، نگ انگیز آیدو گان آن، ایبنچنور دسته میر.
دوبله به فارسی: متوجه شد
نتیجه (IMDb): 6.5

این سریال ترکی بر اساس یک رمان معروف ساخته شده است. داستان این سریال حول محور دختری فقیر به نام خلف زینب می باشد که توسط خانواده های ثروتمند به فرزندی پذیرفته شده است. زینب، دختر کوچولو، تا زمانی که به سن جوانی می‌رسد، در این انتقال خانواده رنج زیادی می‌کشد.

وقتی زینب تصمیم می گیرد با مردی ثروتمند ازدواج کند، مادر بیولوژیک فقیر او با این عقیده که دخترش باید با یک زن طبقه متوسط ​​ازدواج کند، این ازدواج را تایید نمی کند و آن را ممنوع می کند.

10. در من را بزن (عشق مشروط) (سین کال کابمه)

در خانه ام را می زنی

تایپ کنید: عاشقانه، کمدی
روز انتشاراز 2020 تا 2021
بازیگران: بورسین کریم، هند آرچیل، آنیل آلتان، سرپ بوزتورک
دوبله به فارسی: متوجه شد
نتیجه (IMDb): 7.1

یکی دیگر از سریال‌های درام عاشقانه جدید ترکیه، همان سریالی است که بازیگران مشهور ترکیه، Hand Arsel و Kerem Bursin در آن بازی می‌کنند. دوستداران سریال های ترکی معمولا از سریال های عاشقانه Hand Arcel استقبال می کنند و این سریال یکی از موفقیت های بزرگ اوست.

داستان فیلم حول محور دختری به نام بهانا می‌چرخد که علاقه‌مند به ادامه تحصیل و حرفه خود است، اما به دلایلی نمی‌تواند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کند. سپس سرکان وارد زندگی او می شود و به مدت دو ماه از او خواستگاری می کند.

بعد از دو ماه همه چیز برای تحصیل در خارج از کشور آماده است. کرم بورسن نقش سرکان و آدا هانده آرچل را بازی می کند. این سریال به زبان فارسی نیز دوبله شده است.

9. عشق سیاه (کارا سودا)

عشق سیاه

تایپ کنید: عاشقانه، دراماتیک، مرموز
روز انتشار: 2015 تا 2017
بازیگران: Burak Chi zçivit، Neslihan Atagül، Kan Orango f lu، Kürşat ‌aç k k، Orhan Güner.
دوبله به فارسی: متوجه شد
نتیجه (IMDb): 7.3

کارا سودا توسط درام ترکی در بین بینندگان انگلیسی “عشق بی پایان” نامیده شده و به فارسی “عشق سیاه” دوبله شده است. این سریال برای کسانی که دوست دارند سریال ترکی عاشقانه ببینند بهترین نمایش محسوب می شود.

این سریال شامل دو فصل و 74 قسمت است و به بیش از 30 زبان دوبله شده است.

8. عشق پول سیاه (Kara Bara Ask)

من عاشق پول سیاه هستم

تایپ کنید: رازآلود، اکشن، عاشقانه
روز انتشار: 2014 تا 2015
بازیگرانانگین آکیورک طوبی بویوک استون ارکان جان نبهات شهر
دوبله به فارسی: متوجه شد
نتیجه (IMDb): 7.4

این سریال یکی از بهترین سریال های ترکی محسوب می شود که با بازنمایی جذاب خود توسط بازیگران معروف ترکیه بینندگان را سرگرم می کند. داستان این سریال با پولشویی و قتل آغاز می شود و عمر و الیف که عزیزان خود را در این فاجعه از دست داده اند کم کم عاشق یکدیگر می شوند.

این سریال تلویزیونی بسیار جذاب و جذاب با زیرنویس انگلیسی در نتفلیکس پخش می شود. این سریال ترکی به فارسی نیز دوبله شده است.

7. بنیانگذار عثمان (کورولوس: عثمان)

بنیانگذار عثمان

تایپ کنید: تراژدی، تاریخی، درام، ماجراجویی
روز انتشار: 2019
بازیگران: بوراک اوزچیویت، نورالدین سونمز، راجپ ساواس
دوبله به فارسی: متوجه شد
نتیجه (IMDb): 7.5

این سریال یکی دیگر از سریال های ترکیه ای معروف دنیاست. داستان این سریال تاریخی ترکی حول محور عثمان اول، پسر ارطغرل غازی و بنیانگذار امپراتوری عثمانی می چرخد. بوراک اوزچیویت نقش عثمان بیگ را بازی می کند.

شکی نیست که این سریال را مانند دیگر سریال های تاریخی ترکیه دوست خواهید داشت. این سریال دوبله فارسی نیز می باشد و می توانید آن را در نماوا و فیلیمو تماشا کنید.

6. بارباروسا; شمشیر مدیترانه (Barbaroslar Akdeniz’in Kılıcı)

شمشیر بارباروسا مدیترانه

تایپ کنید: اقدام، تاریخی، جنگ
روز انتشار: 2021
بازیگران: انگین آلتان دوزیتان و اولاش تونا قدم به قدم
دوبله به فارسی: ندارد
نتیجه (IMDb): 7.7

بارباروسا یک سریال تاریخی ترکی با بازی انگین آلتان است که به خصوص پس از موفقیت ارطغرول مورد انتظار بسیاری قرار گرفته است و بینندگان درام ترکی مشتاقانه منتظر دیدن نمایش بعدی آلتان بودند که سرانجام منتشر شد.

داستان این سریال پیروزی‌های نیروی دریایی عثمانی در دریای مدیترانه و نحوه دفاع چهار برادر ملوان از میهن خود را نشان می‌دهد. انگین آلتان نقش شخصیت اصلی فیلم خیرالدین بارباروسا را ​​بازی می کند.

5. پرنده سحر (Erkinci Kos)

پرنده سحر

تایپ کنید: کمدی، اکشن، عاشقانه
روز انتشار: 2018 تا 2019
بازیگران: کان یامان، دمت ازمیر
دوبله به فارسی: متوجه شد
نتیجه (IMDb): 7.8

اگر عاشق تماشای سریال های کمدی ترکی هستید، Dawn Bird انتخاب خوبی است. این سریال حول محور زندگی دختری به نام بهنام صنم می گذرد که دو انتخاب دارد: ازدواج یا شغل خوب. اگرچه رویای او نوشتن است، اما والدینش باور ندارند که او مهارت دارد. این یک سریال عاشقانه با سبکی کمدی است.

4. Masumlar Apartmanı

آپارتمان بی گناه

تایپ کنید: درام، رازآلود، عاشقانه، روانشناختی
روز انتشار: 2020
بازیگران: ازگی مولا، بیرکان سوکولو، مروه دزدار، ملیسا شینولسون، فرح زینب عبدالله
دوبله به فارسی: متوجه شد
نتیجه (IMDb): 7.9

سریال ترکی آپارتمان بی گناه بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. سریال ترکی برگرفته از رمان روانشناختی دکتر Gulsen Buda Ceci o or lu است و داستان او با درام معمولی ترکی متفاوت است و قطعا عاشق داستان مرموز و متفاوت او خواهید شد.

3. قیامدیریلیس: ارطغرول)

ارطغرل کن

تایپ کنیداکشن، درام، تاریخی، ماجراجویی، جنگی
روز انتشار: 2014 تا 2019
بازیگران: انگین آلتان دوزیاتان، سردار گوخان، اسرا بیلجیک، کن تشانیر، عثمان سویکوت.
دوبله به فارسی: متوجه شد
نتیجه (IMDb): 7.9

قیام ارطغرل یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین سریال های تاریخی ترکیه است. این مجموعه تلویزیونی نه تنها در ترکیه، بلکه در سایر کشورهای خاورمیانه، اروپا و آسیا نیز مخاطبان زیادی داشت. داستان این سریال حول محور جنگجوی شجاعی به نام «ارطغرول» است که به پدر امپراتوری عثمانی نیز معروف است.

اگرچه انگین آلتان دوزیتان بازیگر این سریال تاریخی در ابتدا تمایلی به ایفای این نقش نداشت، اما گذشت زمان نشان داد که تصمیم درستی برای قبول این نقش گرفته است. این سریال محبوب به فارسی نیز دوبله شده است.

2. ایمان

اعتماد

تایپ کنید: عاشقانه، درام، احساسی
روز انتشار: 2020
بازیگرانخلیل ابراهیم جهان، سیلا ترک اوغلو
دوبله به فارسی: متوجه شد
نتیجه (IMDb): 8.3

«امانات» دیگر سریال درام ترکیه ای است که پس از موفقیت چشمگیر «گل» فیلمبرداری شد. سریالی ترکی که داستان یک تاجر با اجرای خلیل ابراهیم جهان را روایت می کند.

یامان دوران کودکی بدی داشت که از او فردی بسیار جدی و درونگرا ساخته بود. اما او به برادرزاده اش یوسف اهمیت زیادی می دهد. داستان سریال امانت با ورود خاله یوسف به زندگی آنها تغییر کرد.

1. قضاوت (یارجی)

قانون

تایپ کنید: درام، تعلیق، عاشقانه، اکشن
روز انتشار: 2021
بازیگران: کان ارگانجی، اوغلو و پینار دنیز
دوبله به فارسی: ندارد
نتیجه (IMDb): 8.6

قضاوت سریال های تلویزیونی مجموعه ای کامل از احساسات، صحنه های اکشن، تعلیق و داستان های عاشقانه است. سریال قضاوت حول یک پرونده قتل بین وکیل بهنام جیلین و دادستان کل بهنام ایلگاز می چرخد. هر فصل از سریال بخشی از داستان را فاش می کند. این سریال بازیگران معروف و داستانی جذاب دارد. اگر می خواهید سریال ترکیه ای جدید با رتبه بالا تماشا کنید، داوری گزینه خوبی است.

انتخاب شما چیست؟

اگر از طرفداران سریال های ترکی هستید حتما سریال معروف ترکی را قبلا دیده اید. نظر شما در مورد بهترین سریال ترکی چیست؟ آیا برنامه دیگری می شناسید که جای خالی در این لیست داشته باشد؟ می توانید سریال مورد علاقه خود را در قسمت نظرات ارسال کنید.

هشدار مطالب این صفحه در چارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است. اگر بتوانید هرگونه مغایرت با قوانین یا سایر مشکلات مربوط به صحت محتوا را گزارش دهید تا بتوان فوراً آن را اصلاح کرد، خوشحال خواهیم شد. اطلاعات بیشتر


اصول و روش های کاملا کاربردی برای یادگیری سریع و پایدار هر زبان جدید


دیدگاهتان را بنویسید