خبرگزاری مهر کشورهای عضو اوآنا با موجی از اطلاعات نادرست اخبار ایران و جهان روبرو هستند



به گزارش خبرنگار مهر، OANA بزرگترین فدراسیون خبرگزاری ها در آسیا و اقیانوسیه و متشکل از 43 خبرگزاری از 35 کشور جهان است. هجدهمین مجمع عمومی این سازمان از یکم تا چهارم آبان ماه در تهران برگزار شد. وی در حاشیه این تالار گفت و گوی کوتاهی با مدیر مسئول خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان داشت.

امین علی در گفتگو با خبرنگار مهر. مدیرمسئول خبرگزاری ترند آذربایجان درباره اخبار کذب و لزوم مبارزه با آن که بسیاری از خبرگزاری ها و دولت ها در آن دخالت دارند، گفت: این موضوع یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در این نشست به آن خواهیم پرداخت. از آنجا که اکثر کشورهای ما، آژانس های عضو و کشورهای عضو OANA با امواج اطلاعات نادرست مواجه هستند، ما در یک نوع از جنگ رسانه ای، با تبلیغات ظالمانه علیه خود مواجه هستیم. من اهل آذربایجان هستم، کشور ما نیز با موج مواجه است. از تبلیغات، امیدوارم چنین نشست‌ها و اجلاس‌های همکاری بین‌المللی به ما کمک کند تا تجربیات خود را در زمینه مبارزه با تبلیغات دروغین به اشتراک بگذاریم، زیرا به وضوح درک می‌کنم که تجربه ما با شما بسیار متفاوت است و تجربه شما با هر کشور دیگری در جهان متفاوت است. بنابراین با به اشتراک گذاشتن تجربه و تخصص خود می توانیم در مبارزه با دشمنان رسانه ای خود و مقابله با تبلیغات و اخبار جعلی دشمن موثرتر باشیم.

وی با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای شیطان جلوه دادن ایران، گفت: من در ایران شوکه شدم، زیرا قبل از سفر به ایران در گوگل جستجو کردم (جایی که هر خارجی که قبل از گوگل، یوتیوب و سایر پلتفرم‌ها به جایی سفر می‌کرد، پر از اطلاعات بود. .. منفی در مورد ایمنی در ایران، حاضر بودم ببینم چه می خوانم.اما اینجا از سخاوت مردم ایران، غذاهای خوشمزه، رفتار ایران و فضای کاملا امن آن شوکه شدم.البته مثل همه کشورها، آنجا هم بنابراین به نظر من ایران مشکلات منحصر به فردی ندارد و باید بگویم از نظر مهمان نوازی، آرامش و تمایل مردم احساس می کنم که در خانه هستم.

دیدگاهتان را بنویسید