عباس: منابع آبی ما نمی تواند در اشغال یا بهره برداری غیرقانونی بماند


رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که منابع آبی فلسطین نمی تواند در تصرف، اشغال یا سوء استفاده غیرقانونی باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری فلسطین وفا، زیاد ابوعمرو معاون نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در چهارمین کنفرانس عربی در مورد منابع آب در مقر اتحادیه عرب در قاهره به نمایندگی از محمود گفت. عباس رئیس این سازمان گفت که ما می خواهیم جلوی حملات رژیم اشغالگر به منابع آبی خود را به مراجع ذیصلاح بین المللی بگیریم.

محمود عباس گفت: دریای مرگ یکی دیگر از مصادیق تجاوز به منابع آبی ماست که هر ساله به دلیل انحراف یا محاصره آب و عدم توافق بر سر تخصیص و مدیریت آن به شیوه بین المللی کاهش می یابد. اصول و قوانین.”

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که حل مشکل کم آبی در منطقه عربی ما مستلزم تعریف یک استراتژی یکپارچه و جامع عربی است که از حقوق تاریخی ما در آب های منطقه عربی در برابر رژیم اشغالگر دفاع کرده، از آن بهره برداری و به آن حمله کند. همچنین لازم است با توجه به چالش های موجود، برنامه هایی برای مقابله با کمبود آب و غذا تدوین شود.

وی تاکید کرد: امنیت آبی کشورهای عربی چالش بزرگی برای حدود 453 میلیون شهروند این کشورها است و این موضوع به عنوان تصمیم اتحادیه عرب برای تشکیل شورای وزیران عرب مورد توجه کشورهای عربی است. منابع آب کشورها این علاقه را نشان می دهند.

انتهای نامه

دیدگاهتان را بنویسید