افتتاح خیابان صنعتگران و ورزشگاه نگین در منطقه 12 اصفهان


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی اکبر رسالت مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان در مراسم افتتاح خیابان سانتاگران واقع در خیابان امام خمینی (ره) ترافیک را یکی از معضلات این منطقه عنوان کرد. وی بیان کرد: یکی از راهکارهای کنترل ترافیک ساخت چنین سازه ای است و خیابان حست و سانتاجاران برای کاهش بار ترافیکی احداث شده است.

وی ادامه داد: این خیابان به طول 550 متر و عرض 28 متر با اعتبار 310 میلیارد ریال با هدف دسترسی سریعتر به شهرک صنعتی امیر کبیر به بهره برداری رسید.

در ادامه طرح های عمرانی شهرداری منطقه 12، مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات احداث خیابان جدید در شهرک امیرکبیر برگزار شد.

رسالت در این برنامه بر ضرورت تسهیل حمل و نقل به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های شهرداری منطقه 12 تاکید کرد و گفت: این خیابان در سه مرحله به شهرک مهدیه می رسد و امیدواریم تا شهریور ماه امسال باشد. سال آینده در همان زمان در زمانی که خیابان زارین افتتاح می شود، این خیابان تمام می شود و به طور کامل ساخته می شود.

شهرداری اصفهان 12 در توضیح این خیابان خاطرنشان کرد: هزینه ساخت این خیابان تقریباً 450 میلیارد ریال به طول 200 متر و عرض 20 متر بوده است.

بعدها در مراسم تجلیل از خانواده شهید علی شاهسنایی از شهدای مدافع حرم اصفهان، این خیابان توسط دختر شهید به صورت نمادین تخریب شد.

برنامه دیگر طرح توسعه باغ مادر است که در زمینی به مساحت تقریبی 10000 متر مربع اجرا شده است.

رسالت در تشریح ابعاد ساخت این پروژه گفت: عملیات اجرایی این پارک که رابط نقین بوستان و مادر بوستان است با اعتبار 260 میلیارد ریال از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و به بهره برداری رسید. امروز به اجرا گذاشته شود. یکی از مزیت های این باغ استفاده از گیاهان گرمسیری و درختانی است که برای آبیاری به آب زیادی نیاز ندارند.

افتتاح ورزشگاه تعاونی نگین آخرین پروژه افتتاح شده بود که شهردار منطقه 12 با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه تاکید کرد: این ورزشگاه یکی از بزرگترین پروژه های تعاونی منطقه 12 است که علاوه بر آن به توانمندی های ورزشی نیز پتانسیل تجاری دارد و هزینه آن 550 میلیارد ریال فعال شده است.

وی با تاکید بر پرنشاط بودن پروژه ها در شهرداری اصفهان افزود: با تشکر از شورای شهر اصفهان و امام جمعه منطقه شمال شهر، امیدواریم در این راه با دعای خیر مردم باشیم. بتوانیم در انجام وظایف خود و خدمت به مردم موفق باشیم.

در ادامه حجت الاسلام فیاض امام جمعه امام منطقه شمال شهر اصفهان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در بیان مبانی حکومت اسلامی خدمت به مردم را امری الهی می دانستند. هديه و يادگاري: بعد از انقلاب، مفتخريم كه اين نظام بر اساس الگوي حكومت اسلامي استقرار يافته است. به تعبیر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، زیرا فرصت محدود است حتی اگر مسئولان تمام توان خود را وارد کنند. و پتانسیل میدانی، همه مشکلات حل نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در جلسه جدید شورای شهر مردم بوی خوش خدمتی را احساس کردند، افزود: مسئولان باید تلاش کنند تا با مهربانی و محبت به مردم بخشی از مشکلات حل نشده را جبران کنند.

فیاض با تاکید بر اینکه وجود مناطق محروم در این منطقه زیبایی نظام اسلامی نیست، بیان کرد: آنچه آنها را آزار می دهد احساس غفلت است. آنها بر این باورند که هیچ کس به آنها اهمیت نمی دهد، در حالی که در واقع با انسانیت و تماس چهره به چهره می توان درد برخی افراد را کاهش داد.

امام جمعه منطقه شمال اصفهان به بیان شرایط سیاسی و اجتماعی اخیر جامعه پرداخت و گفت: مدیریت اماکن عمومی شهر با شهرداری است و در شرایط فعلی پیشنهاد من ایجاد محیط است. برای بحث مستقیم و مسالمت آمیز در این مکان ها، زیرا در جهاد تفسیری باید با همه مردم صحبت کرد و اکثر مردم به اماکن عمومی رفت و آمد می کنند. فرهنگسرای شمال شرق اصفهان نیز آماده همکاری در این زمینه است.

محمد نور صالح رئیس شورای شهر اصفهان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و یاد و خاطره شهدای امنیت از زحمات شهرداری منطقه تشکر کرد و گفت: باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تمامی حوزه های شهرداری استفاده شود. برای ساخت پروژه های مختلف به ویژه در مناطق محروم.

وی بیان کرد: پیشنهاد من به شهردار این است که در اجرای پروژه های شهری از عموم مردم، نخبگان و صاحب نظران کمک بگیرند زیرا یک جنبه کار سرمایه گذاری است و جنبه دیگر استفاده از نظرات خود مردم است. که حس همراهی و رضایت را به دنبال دارد.

بیام بایام / 3649 /




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید