توصیه های تغذیه ای برای افرادی که تنها زندگی می کنند


1. به چیدمان وعده های غذایی توجه کنید

خوردن در ساعات منظم یک قانون سختگیرانه نیست، بلکه یک اصل مهم برای حفظ سلامت بدن است. سفارش غذا و همچنین ساعات خواب و بیداری باید در نظر گرفته شود. البته زمان غذا را می توان از 30 دقیقه به 45 دقیقه تغییر داد. برای رعایت وعده های غذایی منظم باید حداقل زمان آماده سازی غذا رعایت شود تا احساس ضعف در این دوران منجر به تنقلات یا پرخوری نشود.

2. مراقبت از چیدمان غذا

اگر غذا همیشه به همین ترتیب تهیه شود، انگیزه و اشتهای غذا خوردن کاهش می یابد زیرا غذا تکراری به نظر می رسد. چیدمان غذا فقط مربوط به مهمانی نیست و حتی اگر تنها زندگی می کنید باز هم می توانید از انواع سبزیجات و سس ها برای سرو غذا کمک بگیرید. چیدن سبزیجات همراه با غذا علاوه بر تحریک اشتها به افزایش احساس سیری و تامین ویتامین های بدن نیز کمک می کند.

3. غذا را فریز کنید

معمولاً تهیه برخی از غذاها مانند دولم، آش و آش برای یک نفر سخت به نظر می رسد و افرادی که تنها زندگی می کنند تمایل چندانی به تهیه این گونه غذاها ندارند. اما راه حل ساده برای تنوع بخشیدن و لذت بردن از طعم غذاهای مختلف این است که برای 4 تا 6 نفر غذا تهیه کنید و سپس برای هر وعده غذایی برای یک نفر بسته بندی کنید. غذای آماده همچنین برای موقعیت هایی که کسی تمایلی به آشپزی ندارد عالی است.

4. یک لیست خرید تهیه کنید

کسانی که تنها زندگی می کنند، علاوه بر توجه به ذائقه خود، باید به میزان غذایی که مصرف می کنند نیز توجه کنند. برخی از غذاها مانند پنیر، گوجه فرنگی، خیار و … پس از چند روز طعم اولیه خود را از دست می دهند یا خراب می شوند. بنابراین بهتر است غذای تازه تهیه کنید تا مجبور به خوردن مکرر نشود.

5. فهرستی از غذاهای ناسالم تهیه کنید

یک لیست غذای سریع را در کمد یا یخچال خود بچسبانید تا بتوانید به سرعت انواع غذاها را تهیه کنید. از طرفی همیشه مقداری حبوبات و سبزی پخته را در فریزر نگه دارید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن غذاهای مقوی و خوشمزه تهیه کنید. به یاد داشته باشید که انجماد مرغ و ماهی با ادویه جات باعث صرفه جویی در زمان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید