تماشای عظمت موسیقی در غرفه هنری/ پرتغالی ها به «وحدت» رسیدند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای ارسباران، سالن نمایشگاه میلاد، مجموعه کوش هنر و موزه هنرهای دینی امام علیآ) دوشنبه اول اسفندماه و در چهارمین روز از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر میزبان گروه های داخلی و خارجی شرکت کننده در این رویداد است.

یکی از نکات مهمی که در برنامه های روز چهارم می توان به آن اشاره کرد حضور پررنگ هنرمندان موسیقی نواحی ایران در گروه است. کوش هنر باغ کتاب تهران است که طبق شنیده ها مخاطبان شاهد اجرای یکی از مهمترین مراجع موسیقایی چهار منطقه کشورمان خواهند بود. چهارچوب مدیریت هنری و انتخاب گروه‌های امسال بر عهده هوشنگ جاوید از پژوهشگران و مربیان موسیقی نواحی کشورمان است و پیش‌بینی می‌شود اجراهای جشنواره امروز به یکی از باکیفیت‌ترین اجراها تبدیل شود. بیشتر این را انجام دهد اتفاق افتاد او هست

به طور طبیعی مطابق با آنچه هوشنگ جاوید می گوید در بخش موسیقی سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، حضور هنرمندان جوان و پیشکسوت این عرصه در مناطق مختلف کشورمان است که این بار هرچند دور از مرکز شهر. این جشنواره روی صحنه اجرا خواهد کرد. می روند اما فضای برنامه ها به گونه ای بود که کیفیت کنسرت ها نسبت به دوره های قبل تغییر زیادی کرده است و مخاطبان شاهد اجراهای مختلفی از این بخش در جشنواره موسیقی فجر هستند.

اما حضور گروهی از پرتغال در تالار وحدت و کنسرت گروهی از تاجیکستان از بارزترین رویدادهای روز چهارم جشنواره است که علاوه بر برگزاری شب موسیقی استادان موسیقی ایرانی در تالار رودکی تهران اجراهای روز چهارم را به یکی از مهم ترین کنسرت های جشنواره تبدیل کردند که می تواند برای مخاطبان و علاقه مندان به موسیقی ایرانی قابل توجه باشد.

به هر ترتیب مطابق با برنامه های درج شده در جدول جشنواره برنامه های روز چهارم را به شرح زیر اعلام می کنند.

* دوشنبه اول اسفند

سالن واحدها: ساعت 18:30: کنسرت گروه فادو از ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما پرتغال

تالار رودکی: ساعت 18:30: حسین مالک جوان و جوانی شهمیرزا مرادی ساعت 21:30: شب موسیقی بوشهر

فرهنگسرای نیاوران: ساعت 18:30: گروه سولیست ها کلاسیک (استعدادهای جوان) | ساعت 21:30: کنسرت گروه موسیقی کشور تاجیکستان

فرهنگسرای ارسباران: ساعت 18:30: آهنگ تهران ساعت 21:30: ارتش خمی شاهنامه خوانی

نمایشگاه تالار میلاد تهران: ساعت 18:30: خاص شما زنده هستند | ساعت 21:30: گریشا رضایت من

مجموعه هنری کیوسک: ساعت 18:30: موسیقی ترکمن و موسیقی گلستان ساعت 21:30: موسیقی کردستان و موسیقی آذربایجان

بر اساس این گزارش، اداره نمایشگاه ها و نمایش های سینمایی در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در ایام جشنواره از ساعت 16 الی 20 در موزه هنرهای دینی امام علی (ع)آ) برگزار خواهد شد. همچنین عموم علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت آثار شرکت کننده در جشنواره به نشانی www.fajr38.com مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید