طرز تهیه یک غذای ساده و ارزان در کمترین زمان


در تهیه پاکورا از سیب زمینی آب پز استفاده می شود که طعم بی نظیری دارد و بیشتر در شهرهای جنوبی کشور تهیه می شود. در برخی از دستور پخت ها از مخمر در داخل پاکورا یا پاکورا استفاده می شود که آن را نرم و ترد می کند.

عناصر

آرد به میزان لازم

دو لیوان آب

مخمر 1 قاشق غذاخوری

نمک 1 قاشق غذاخوری

2 قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده

2 عدد سیب زمینی

زردچوبه، فلفل قرمز و سیاه به میزان لازم

طرز تهیه پاکورا سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید سیب زمینی ها را بشویید و تمیز کنید و در قابلمه ای با مقداری آب بریزید و زمان دهید تا بجوشد و دقت کنید فقط در حدی پخته شوند که کمی نرم شوند و خیلی نرم و له نشوند. مطمئن شوید که آنها را با تست چنگال یا چاقو له کرده اید.

مرحله دوم: مواد را مخلوط کنید

سپس در ظرف دیگری یک پیمانه آرد را با نمک، ادویه، گشنیز خرد شده و مایه خمیر مخلوط کرده و کم کم آب را اضافه می کنیم تا گلوله های آرد باز شوند و آب را اضافه می کنیم تا غلظت مواد مشابه ماست جامد شود. خیلی شل نباشید سپس درب ظرف را بگذارید و بگذارید یک ساعت در جای گرم بماند.

مرحله 3: پاکورا سیب زمینی را سرخ کنید

بعد از آن باید سیب زمینی ها را پوست بگیرید و حلقه ای برش دهید و به مواد اضافه کنید و در صورت تمایل می توانید سوسیس ها را هم حلقه حلقه کرده و به مواد اضافه کنید. روغن را باید در شیر در حال جوش ریخته و وقتی داغ شد مواد را با قاشق بلند می کنیم و داخل روغن داغ می ریزیم تا طلایی و قهوه ای شوند و در آخر می توانید با پودر انبه و سس کچاپ و مخلوط کنید. کمی سرکه کنار هم مخلوط کنید و پاکورا سیب زمینی سرو کنید. نوش جان

نکات و ترفندهای پخت پاکورا سیب زمینی

می توانید به جای آرد سفید معمولی از آرد نخود خام استفاده کنید.

در صورت تمایل می توانید پیاز رنده شده را به همراه سیب زمینی به مواد پاکورا نیز اضافه کنید.

اگر ماده خیلی سفت شد، می توانید آرد بیشتری اضافه کنید.

مقدار آرد تقریبی است چون میزان جذب آب آرد متفاوت است و کم و بیش قابل استفاده است و باید به تناوب در آن بریزید.

دقت کنید روغن باید داغ باشد وگرنه پاکورا خوب بیرون نمی آید، وقتی مواد را با قاشق داخل آن ریختید حرارت را کم کنید تا حبوبات نرم شوند.

دیدگاهتان را بنویسید