تاثیر شیرین کننده های مصنوعی بر کاهش وزن


طبق دستورالعمل‌های جدید سازمان جهانی بهداشت، استفاده طولانی‌مدت از جایگزین‌های قند ممکن است باعث «عوارض جانبی بالقوه» شود که می‌تواند شامل «افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ و میر در بزرگسالان» باشد.

این سازمان پس از تکمیل یک بررسی سیستماتیک گفت: «مصرف غذاها و نوشیدنی‌های حاوی موادی مانند ساخارین یا سوکرالوز یا افزودن آن‌ها به غذاها هیچ فایده بلندمدتی در کاهش چربی بدن در بزرگسالان یا کودکان ندارد».

بر اساس این گزارش، از جمله شیرین کننده های مصنوعی که سازمان بهداشت جهانی در نظر گرفته است مشتقات آسه سولفام K، آسپارتام، آلپراسیلام، سیکلامات، نئوتام، ساخارین، سوکرالوز، مشتقات استویا و استویا است.

فرانچسکو برانکا، مدیر تغذیه و ایمنی غذا در سازمان جهانی بهداشت گفت: «مردم باید راه‌های دیگری را برای کاهش مصرف قندهای آزاد در نظر بگیرند، مانند خوردن غذاهای حاوی قندهای طبیعی مانند میوه‌ها، یا غذاها و نوشیدنی‌های شیرین نشده». .

برانکا افزود: شیرین کننده های مصنوعی فاکتورهای تغذیه ای ضروری نیستند و ارزش غذایی ندارند، مردم به طور کلی باید در اوایل زندگی مصرف شیرینی و شکر را کاهش دهند تا سلامتی خود را بهبود بخشند.

طبق این بررسی، این توصیه ها برای افراد مبتلا به دیابت اعمال نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید