خبرنگاران غربی: اسرائیل حضور حماس در بیمارستان الشفا را به ما ثابت نکرد



ارتش رژیم صهیونیستی پس از انتشار یک کلیپ ویدیویی و سپس حذف سریع آن یک ساعت بعد و انتشار مجددش پس از بریده شدن بخشی از آن، اعتبار روایاتی را که درباره جزئیات جنگ در نوار غزه تبلیغ می‌کند را تضعیف کرد، در حالی که می‌خواست این روایت‌ها را تقویت کند.

به گزارش ایسنا، ارتش اشغالگر کلیپی را از حمله به مجتمع پزشکی الشفا منتشر کرد که در آن وسایل جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نشان داده می‌شد.

طبق گزارش الجزیره، از جمله این وسایل یک لپ‌تاپ است که روی آن تصویر یک سرباز صهیونیست دیده می‌شود که چندی پیش ارتش اعلام کرد که او را از دستان مقاومت آزاد کرده‌است، اما مقاومت آن را تکذیب کرد.

اما این ویدئو خیلی زود از صفحه ارتش در پلتفرم ایکس حذف و دوباره منتشر شد. قسمت مربوط به سرباز زن که ۱۹ ثانیه طول کشید، حذف شد درحالیکه عبارت «حقیقت انکارناپذیر» روی آن نوشته شده بود.

مهم‌تر از همه، خبرنگار آمریکایی سی‌ان‌ان که ارتش اشغالگر را در جریان بازدید از داخل بیمارستان الشفا همراهی می‌کرد، گفت که بررسی گفته‌های ارتش اشغالگر در مورد سلاح‌ها و منابعی که حضور حماس در این مجتمع را ثابت می‌کند، ممکن نیست.

بر اساس این گزارش، این خبرنگار همچنین گفت که ارتش رژیم صهیونیستی ۲۴ ساعت پس از حمله به بیمارستان هیچ مدرکی دال بر وجود تونل در داخل بیمارستان نشان نداده‌است.

خبرنگار بی‌بی‌سی بریتانیا که در آن محل نیز حضور داشت، گفت: ارتش مکان و زمان تنگی را برای حرکت در نظر گرفت تا با هیچ یک از آوارگان یا تیم‌های پزشکی حاضر در محل ملاقات نکنیم.

در این راستا حماس روایت‌های رژیم صهیونیستی و ادعاهای آمریکا در مورد استفاده از بیمارستان‌ها و مدارس به عنوان پایگاه نظامی را رد و آن را رسوایی برای ارتش اشغالگر توصیف کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید