دانشگاه‌ها در راستای تقویت فرهنگ خودباوری در جوانان و دانشجویان پیشگام باشند



ایسنا/اردبیل رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: دانشگاه‌ها در راستای تقویت فرهنگ خودباوری در جوانان و دانشجویان پیشگام باشند.

یوسف عباس پور ۲۹ آبان در جشنواره جهادگران علم و فناوری استان اردبیل بکارگیری ظرفیت نخبگان، شبکه سازی و توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان از اهداف اساسی این جشنواره است، گفت: بخش عمده موفقیت‌های کشور مرهون جانفشانی و جانبازی رزمندگان در دوران دفاع مقدس است که روحیه خودباوری را در جوانان امروز ایجاد کردند.

وی افزود: دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی استان باید در راستای تقویت فرهنگ خودباوری در جوانان و دانشجویان اقدام نمایند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به تسهیلات و حمایت‌های دولتی از شرکت های دانش بنیان و فناور، ادامه داد: پارک علم و فناوری اردبیل به دنبال شناسایی و رفع نیازهای فناورانه بوده و مساله اصلی خود را در راستای رفع نیازهای استان و کشور قرار داده است.

جهانبخش عطایی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه امروز عرصه علمی جزو ضروری ترین عرصه ها است، گفت: رویکرد بسیج نیز امروز به سمت علم و پژوهش است.

وی با بیان اینکه طبق بیانات اخیر مقام معظم رهبری ایمان و علم دو بال یک انسان در جهت رشد و تعالی است، افزود: بسیج در عرصه های مختلف دارای ماموریت بوده و در جهت پرکردن خلاها در راستای اهداف انقلاب و نظام نقش ایفا می کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تصریح کرد: بسیج در عرصه علم و فناوری نقش تسهیلگری داشته و در راستای شناسایی نخبگان و افراد دارای ایده و فکر گام برمی دارد و در کنار مسئولان است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه در راستای حمایت مادی و معنوی از نخبگان، مخترعان، پژوهشگران و مبتکران در خدمت این قشر است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید