زمین‌لرزه در صنعت کریپتو؛ مدیرعامل بایننس استعفا می‌کند


خبرگزاری وال‌استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی به‌نقل از منابع آگاه می‌نویسد چانگ‌پنگ ژائو ملقب‌به سی‌زی (CZ)، بنیان‌گذار و مدیرعامل بایننس، قصد دارد از سِمتش کناره‌گیری و به نقض قوانین ضدپول‌شویی ایالات متحده اعتراف کند.

کناره‌گیری احتمالی سی‌زی که فعلا به تأیید رسمی نرسیده، نتیجه‌ی پرونده‌‌ی همه‌جانبه‌ای است که وزارت دادگستری ایالات متحده علیه صرافی باینسس به راه انداخت.

انتظار می‌رود سی‌زی عصر امروز به وقت ایالات متحده در دادگاه فدرال سیاتل حضور یاید و پرونده‌ی دفاعیه‌ی خود را ثبت کند. منابع آگاه به وال‌استریت ژورنال گفته‌اند که بایننس با پرداخت ۴٫۳ میلیارد دلار جریمه موافقت کرده است. وزارت دادگستری آمریکا تا ساعاتی دیگر کنفرانسی مطبوعاتی برگزار خواهد کرد.

بایننس در سال ۲۰۱۷ آغازبه‌کار کرد و پس از ۱۸۰ روز به بزرگ‌ترین صرافی رمزارز در دنیا تبدیل شد. حجم معامله‌ی بایننس در ۲۴ ساعت اخیر به بیش از ۱۱٫۶ میلیارد دلار رسیده که ۵۱۵ درصد بیشتر از حجم معامله‌ی ۱٫۹ میلیارد دلاری دومین صرافی بزرگ رمزارز یعنی کوین‌بیس است.

خبر وال‌استریت ژورنال در حالی منتشر می‌شود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده روز گذشته سومین صرافی بزرگ رمزارز یعنی کراکن را با اتهامات سنگینی نظیر معامله‌ی اوراق بهادار ثبت‌نشده مواجه کرد.

سخت‌گیری دولت ایالات متحده به صنعت کریپتو بسیار بیشتر از قبل شده است و تحولات چند وقت اخیر آثار قابل‌توجهی روی ارزش رمزارزهایی مثل بیت‌کوین گذاشته‌اند. پرونده‌ی وزارت دادگستری در حالی ثبت می‌شود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پنج ماه پیش سی‌زی را با ۱۳ اتهام سنگین، دادگاهی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید