اپل برنامه دقیقی برای انتخاب جانشین من دارد


اپل ازجمله موفق‌ترین شرکت‌های تاریخ است که در دهه گذشته با معرفی اپل واچ و البته هدست ویژن پرو خط تولید خود را گسترش داده است. «تیم کوک»، مدیرعامل فعلی اپل نقش پررنگی در توسعه این شرکت داشته است. بااین‌حال مدیرعامل اپل سال 2021 اعلام کرد که احتمالاً در یک دهه آینده این شرکت را ترک خواهد کرد و حالا کوک در مصاحبه‌ای گفته است که برنامه دقیقی برای انتخاب جانشین او وجود دارد.

غول سازنده آیفون مطمئناً برای دوران بعد از بازنشستگی تیم کوک برنامه‌هایی دارد تا جانشین آن به‌عنوان مدیرعامل جدید اپل را معرفی کند. حالا کوک در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی در جریان برنامه «Dua Lipa: At Your Service» درباره این موضوع صحبت کرده است.

جانشین تیم کوک در اپل

کوک در مصاحبه فاش کرد که ا‌پل درحال کار روی انتخاب جایگزین او برای آینده است و همچنین گفت که این شرکت «برنامه‌های بسیار دقیقی» دارد. در این برنامه از او سؤال شد که چه کسی مدیرعامل بعدی اپل خواهد بود، اما تیم کوک به هیچ نامی اشاره نکرد و گفت که وظیفه او آموزش و آماده‌سازی مدیران توانا برای موفقیت در اپل است.

هرچند مشخص نیست که مدیرعامل بعدی ا‌پل استخدام خواهد شد یا خیر، تیم کوک ترجیح می‌دهد یکی از افراد فعلی شرکت این سمت را بر عهده بگیرد. با این اوصاف، او بیان می‌کند که چند کاندیدای احتمالی برای این سمت وجود دارند. هیئت مدیره ا‌پل، مدیرعامل را براساس توانایی‌های آن‌ها انتخاب خواهند کرد.

در بخش دیگری از این مصاحبه همچنین از تیم کوک سؤال شد که آیا او تا سال 2025 در ا‌پل خواهد بود یا خیر و او پاسخ داد که در‌حال‌حاضر نمی‌داند چه مدت به‌عنوان مدیرعامل ا‌پل مشغول به کار خواهد بود.

کوک اکنون بیشتر از یک دهه به‌عنوان مدیرعامل ا‌پل فعالیت کرده است و اکنون طبق اظهارات خود، تا مدتی این سمت را حفظ می‌کند. بااینحال، باید دید که هیئت‌مدیره اپل چه زمانی برای انتخاب جانشین او تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید