ارور 0xc00007b و رفع آن


مرحله نهم: بلافاصله بعداز دانلود فایل DLL متناسب با معماری سیستم‌عامل، فایل را با کمک برنامه‌های WinRAR یا 7-Zip استخراج کنید و از درون آن فایل DLL را کپی کنید.

مرحله دهم: فایل را در آدرس زیر Paste کنید.

اکنون پنجره‌ای باز می‌شود که به شما اطلاع می‌دهد فایلی با همین نام و مشخصات در این مقصد وجود دارد، روی گزینه Replace the file in the destination بزنید تا فایل جدید جایگزین نمونه قبلی شود.

اکنون، مراحل این روش رفع ارور 0xc00007b تمام شده است و نباید مشکلی در اجرای برنامه مدنظرتان داشته باشید.

۵. بازگردانی فایل‌های DLL خراب

یکی از راه‌های دیگری که به‌عنوان راه‌حل خطای 0xc00007b می‌توان به آن رجوع کرد بازگردانی فایل‌های DLL است. در اکثر موارد خراب بودن فایل xinput1_3.dll در اجرای برنامه‌ها ایجاد مشکل می‌کند. بنابراین، می‌توانید به‌طور کامل تمام فایل‌های DLL رایج را براساس معماری سیستم‌عامل از منابع معتبر دریافت کنید و در آدرس زیر با فایل‌های موجود جایگزین کنید.

۶. نصب مجدد برنامه

روش دیگری که می‌توان درنظر داشت نصب مجدد برنامه یا بازی است. درواقع، این امکان وجود دارد که درحین نصب برنامه یا بازی برنامه‌ی ثالثی مثل آنتی‌ویروس برای فایل DLL خاصی مشکلی ایجاد کند و باعث نمایش ارور 0xc00007b شود. بنابراین، شاید با نصب مجدد برنامه بتوان این مشکل را برطرف کرد.

برای نصب مجدد برنامه یا بازی از در بخش Programs and features برنامه را Uninstall کنید و فرایند نصب را دوباره انجام دهید.

۷. به‌روزرسانی ویندوز

یکی دیگر از روش‌های رفع مشکلات مربوط به فایل‌های DLL به‌روزرسانی ویندوز است. علاوه‌براین، با به روزرسانی ویندوز بسیاری از فایل‌های DLL موجود در Microsoft Visual C++ یا .NET Framework نیز مجدداً نصب می‌شوند و ممکن است بسیاری از مشکلات سیستمی به‌‌طور کلی حل شوند.

۸. اجرای System File Checker

ابزار System File Checker به‌صورت درونی در سیستم‌عامل ویندوز قرار دارد که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از کاربردی ترین دستورهای CMD نام برد. با دستور فراخوانی این ابزار در Command Prompt می‌توانید فایل‌های سیستمی خراب را از حافظه‌ی کش بازگردانی کنید. بدین ترتیب، مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول: کلید ویندوز را از روی کیبورد بزنید و در منوی استارت CMD را جست‌وجو کنید و آن را به‌صورت Run as administrator اجرا کنید که دسترسی سطح مدیریت داشته باشد.

مرحله دوم: دستور زیر را درون پنجره CMD وارد کنید و کلید Enter را فشار دهید و صبر کنید تا فرایند اعتبارسنجی تکمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید